Автор Тема: Обмеження потужності споживачам багатоквартирних будинків (до 1,2 кВт)  (Прочитано 184 раз)

Offline Betelgeuse

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 10
    • Перегляд профілю
Прошу НКРЕКП надати правову оцінку діяльності ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго" щодо правомірності обмеження потужності споживачам багатоквартирних будинків (до 1,2 кВт) лічильниками з функцією обмеження потужності.
Детальніше за посиланнями:
 https://ntktv.ua/news/novi_elektrolichyl%60nyky_ne_dozvolyayut%60_kolomyyanam_praty_ta_pylososyty_video/
https://www.youtube.com/watch?v=q468kqQUWbg

Зазначена практика не викликала б ніяких питань, якщо б обмежувалась потужність всім споживачам без винятку, а не вибірково окремим будинкам. Крім того, як стало відомо, будинки обрані за пинципом проживання в них скаржників на неякісну напругу. Тобто можна припустити, що оператор таким чином "покарав" громадян, що наважились скаржити.

Слід звернути увагу, що відповідно до  пункту 1 статті 17 «Про захист прав споживачів», за всіма споживачами однаковою мірою визнається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів не допускається, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами.
Тобто приведення величини споживання потужності до договірної слід застосовувати або всім без виключення, або нікому.
PS. Чи змінить це ситуацію з неякісним електропостачанням? Адже навіть якщо споживачі куплять кВт і збільшать дозволену потужність вкладати кошти в розвиток електромереж в районах з дефіцитом пропускної потужності всерівно доведеться.

Offline Провокашка

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 46
    • Перегляд профілю
"Прикарпаттяобленерго" діє правомірно, якщо між ним та балансоутримувачем багатоквартирного будинку будинку укладено договір про спільне використання технологічних електричних мереж. Виключно у цьому випадку відносини оператора системи розподілу (далі - ОСР) та мешканця квартири включають взаємні права та обов'язки в частині "дотримуюсь дозволеної величини потужності" -" гарантую забезпечення стандартного рівня відхилення напруги та несу фінансову  відповідальність за понаднормативні відхилення". Ваше посилання на норму Закону про захист прав споживачів є некоректним, тому, що тарифоутворення у сфері природних монополій, на відміну від конкурентних торговельних відносин,  передбачає принцип "монополіст має забезпечувати цільове (встановлена структура витрат та  економічно обгрунтована інвестиційна програма) витрачання коштів з метою досягнення найменш можливої вартості послуг ". Встановлювати усім побутовим споживачам лічильники з обмеженням потужності - марнотритство!
Якщо ж такий договір не підписувався, то вищезазначені права та обовязки встановлюються між ОСР та балансоутримувачем будинку на вводі у будинок. Відповідне обмеження потужності має здійснюватись на межі балансового розмежування (якщо будинок вцілому допустить перевищення дозволеної потужності, то має відбутись відключення).  При цьому балансоутримувач будинку повинен зареєструватись як Оператор малої системи розподілу та, відповідно має :
- укласти з мешканцями договори про розподіл електричної енергії;
- зазначити в цих договорах дозволену потужність та контролювати її ;
-  нести відповідальність за якість напруги в квартирах.
Всі інші емоції в сюжеті- спроба відтягнути кінець соціалістичної безвідповідальності.

Offline Betelgeuse

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 10
    • Перегляд профілю
"Прикарпаттяобленерго" діє правомірно, якщо між ним та балансоутримувачем багатоквартирного будинку будинку укладено договір про спільне використання технологічних електричних мереж. Виключно у цьому випадку відносини оператора системи розподілу (далі - ОСР) та мешканця квартири включають взаємні права та обов'язки в частині "дотримуюсь дозволеної величини потужності" -" гарантую забезпечення стандартного рівня відхилення напруги та несу фінансову  відповідальність за понаднормативні відхилення". Ваше посилання на норму Закону про захист прав споживачів є некоректним, тому, що тарифоутворення у сфері природних монополій, на відміну від конкурентних торговельних відносин,  передбачає принцип "монополіст має забезпечувати цільове (встановлена структура витрат та  економічно обгрунтована інвестиційна програма) витрачання коштів з метою досягнення найменш можливої вартості послуг ". Встановлювати усім побутовим споживачам лічильники з обмеженням потужності - марнотритство!
Якщо ж такий договір не підписувався, то вищезазначені права та обовязки встановлюються між ОСР та балансоутримувачем будинку на вводі у будинок. Відповідне обмеження потужності має здійснюватись на межі балансового розмежування (якщо будинок вцілому допустить перевищення дозволеної потужності, то має відбутись відключення).  При цьому балансоутримувач будинку повинен зареєструватись як Оператор малої системи розподілу та, відповідно має :
- укласти з мешканцями договори про розподіл електричної енергії;
- зазначити в цих договорах дозволену потужність та контролювати її ;
-  нести відповідальність за якість напруги в квартирах.
Всі інші емоції в сюжеті- спроба відтягнути кінець соціалістичної безвідповідальності.
Невдаючись до розгорнутих дискусій напевно з Вами не погоджусь і бачу потребу в кваліфікованішій правовій оцінці таких прецедентів з огляду на судову практику. Оскільки я на форумі недавно, не могли б Ви навести приклад, коли  до обговорення чи надання висновків чи  підсумків, приєднується Регулятор? Тому що поки що в жодній створеній темі цього не побачив.
Оцінку емоційності сюжету давати не варто: посилання суто для загальної уяви про те, як виникло питання. Лише формально.
« Останнє редагування: 15 Квітень 2019, 02:47:41 від Betelgeuse »

Offline Провокашка

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 46
    • Перегляд профілю
За цими посиланнями відповіді НКРЕКП:
http://forum.nerc.gov.ua/index.php?topic=6393.0
http://forum.nerc.gov.ua/index.php?topic=6434.0
http://forum.nerc.gov.ua/index.php?topic=6406.0
http://forum.nerc.gov.ua/index.php?topic=6390.0
Модератор форуму бачить ваше звернення, але відповідь надасть лише за умови наявності готового
роз'яснення з аналогічного питання. Чи є таке роз'яснення?
Сумніваюсь, тому рекомендую надіслати письмовий запит до Комісії.

Offline Григорій2

  • Jr. Member
  • **
  • Повідомлень: 76
    • Перегляд профілю
Прошу НКРЕКП надати правову оцінку діяльності ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго" щодо правомірності обмеження потужності споживачам багатоквартирних будинків (до 1,2 кВт) лічильниками з функцією обмеження потужності.
Я не НКРЕКП, але:
Вважаю, що в ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго некваліфікований персонал
Вони путають вимоги ДБН В.2.5-23:2010, Таблиця 3.1 – Питомі розрахункові електричні навантаження жител 1-го та 2-го видів
http://kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/92.1.%20%D0%94%D0%91%D0%9D%20%D0%92.2.5-23~2010.%20%D0%86%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%20%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B1%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%96.pdf
стор.20 , які відносяться до проектування
і не зважають на
Примітка 1. Для вибору приладів обліку та апаратів захисту на вводі житла (квартири) приймають питоме розрахункове навантаження одного житла (значення cosφ див. табл. 3.6)
Наприклад:
є 60-ти квартирний будинок. По таблиці для "в будинках з плитами на природному газі" навантаження  для будинку з 60-ти квартир*1,14 кВт/житло= 68,4 кВт
а для одної квавртири береться  5 кВт/житло (по Примітці 1, наведеній вище)

Для "тупих" кажуть 1,2 кВт , (близьке до 1,14 кВт). Спосіб тиснути на громадян із-за "тупості"
« Останнє редагування: 19 Квітень 2019, 16:35:00 від Григорій2 »

Offline Betelgeuse

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 10
    • Перегляд профілю
Прошу НКРЕКП надати правову оцінку діяльності ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго" щодо правомірності обмеження потужності споживачам багатоквартирних будинків (до 1,2 кВт) лічильниками з функцією обмеження потужності.
Я не НКРЕКП, але:
Вважаю, що в ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго некваліфікований персонал
Вони путають вимоги ДБН В.2.5-23:2010, Таблиця 3.1 – Питомі розрахункові електричні навантаження жител 1-го та 2-го видів
http://kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/92.1.%20%D0%94%D0%91%D0%9D%20%D0%92.2.5-23~2010.%20%D0%86%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%20%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B1%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%96.pdf
стор.20 , які відносяться до проектування
і не зважають на
Примітка 1. Для вибору приладів обліку та апаратів захисту на вводі житла (квартири) приймають питоме розрахункове навантаження одного житла (значення cosφ див. табл. 3.6)
Наприклад:
є 60-ти квартирний будинок. По таблиці для "в будинках з плитами на природному газі" навантаження  для будинку з 60-ти квартир*1,14 кВт/житло= 68,4 кВт
а для одної квавртири береться  5 кВт/житло (по Примітці 1, наведеній вище)

Для "тупих" кажуть 1,2 кВт , (близьке до 1,14 кВт). Спосіб тиснути на громадян із-за "тупості"

Цілком з Вами згідний! Проте думаю, що персонал ОСР не настільки некваліфікований, а діє продумано в користь того ж Оператора. Обмеження споживачів до договірної потужності передбачено підп. 5 пункту 5.1.1 ПРРЕЕ. Але практика укладання договорів з споживачами з дозволеною до використання потужністю 1,2 кВт, з якою погодились некваліфіковані споживачі підписавши договір, не правильна. Оскільки дозволена до використання договірна потужність має відповідати технічним умовам або ж проектно-технічній документації на будівництво. В разі якщо така документація не збережена сторонами (а воно в більшості так і є, оскільки будівлі старої забудови), договірна потужність визначається виходячи з комплексного аналізу технічних характеристик схеми електропостачання (вираховування пропускної потужності ввідних кабелів згідно ПУЕ) але у відповідності до ДБН В.2.5-23:2010. І це є офіційною позицією Держенергонагляду. Таким чином договірна потужність, що встановлюється ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго", визначена з грубими порушеннями. І в цій ситуації слід апелювати до норм цивільного права, виходячи з необхідності ініціювання змін в договірних відносинах. Антимонопольне законодавство і законодавство про захист прав споживачів в цьому випадку теж на стороні споживача.