Автор Тема: Належність до ОСР, ОМСР  (Прочитано 216 раз)

Offline Serb_ret

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 3
    • Перегляд профілю
Належність до ОСР, ОМСР
« : 22 Жовтень 2018, 19:41:08 »
Добрий день.
Передмова.
Наше підприємство має на балансі електричні мережі (майже всі мережі 10 кВ міста - близько 120 км , майже всі підстанції 10/0,4 кВ - близько 60, Розподільчі підстанції 10 кВ - 5 шт. та значну частину мереж 0,4 кВ- близько 150 км.). Більше половини цих мереж не використовується нашим підприємством для забезпечення власних виробничих потреб взагалі та є транзитними і через них живляться інші споживачі - всі побутові споживачі міста та значна частина юридичних осіб, які зовсім не пов'язані із нашим підприємством (ну звісна річ окрім точки приєднання та договору про технічне забезпечення). Мережі нашого підприємства приєднані до Обленерго.

згідно розділу 1 ЗУ про ринок електричної енергії
п.82) - система розподілу електричної енергії - система ліній, допоміжного обладнання, обладнання для трансформації та перемикань, що використовується для розподілу електроенергії;
п.56) оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності;

Отже наше підприємство фактично має на балансі систему розподілу та є оператором системи розподілу. Однак згідно
п.78) розподіл електричної енергії - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
Так як обленерго не є оператором системи передачі то наше підприємство не виконує розподіл електричної енергії і мабуть не є оператором системи розподілу.

Прошу надати роз'яснення стосовно належності або неналежності нашого підприємства до визначення оператор системи розподілу з вичерпними відповідями.

В той же час у кодексі системи розподілу вводиться визначення ОМСР.
Однак у критеріях які визначають ОМСР споживачі мають  бути пов'язані загальним виробничим процесом, пов'язані з міркувань безпеки або знаходитися на обмеженій території комерційного закладу або у спільній співвласності. Наше підприємство не підпадає під жоден критерій ОМСР.

Отже прошу надати роз'яснення чи відповідає наше підприємство під визначення ОСР, ОМСР, або повинно діяти у рамках договору про спільне використання технологічних мереж.

Якщо потрібна більш детальна інформація запитуйте.

Offline Григорій2

  • Jr. Member
  • **
  • Повідомлень: 60
    • Перегляд профілю
Re: Належність до ОСР, ОМСР
« Reply #1 : 23 Жовтень 2018, 09:18:16 »
Отже наше підприємство фактично має на балансі систему розподілу та є оператором системи розподілу. Однак згідно
п.78) розподіл електричної енергії - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
Так як обленерго не є оператором системи передачі то наше підприємство не виконує розподіл електричної енергії і мабуть не є оператором системи розподілу.
Я не НКРЕКП
Думаю ви помиляєтесь в термінах
оператор систему розподілу (ОСР)- це підприємства, які мають на балансі лінії/ПС 110 кВ і нижче
оператора системи передачі (ОСП) -це підприємства, які мають на балансі лінії/ПС 220 кВ і вище
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/9b122a1e-cb59-4975-952c-4b5d591a9090.png

КОДЕКС системи передачі http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0309874-18
1.1. До системи передачі можуть бути приєднані:
електростанції, встановлена потужність яких перевищує 20 МВт;
електростанції, встановлена потужність яких становить 20 МВт та менше відповідно до ТЕО;
електроустановки систем розподілу (об’єкти розподілу);
системи постійного струму високої напруги (системи ПСВН);
електроустановки споживача на рівні напруги 220 кВ та вище (об’єкти енергоспоживання) відповідно до ТЕО.

« Останнє редагування: 23 Жовтень 2018, 09:27:39 від Григорій2 »

Offline Serb_ret

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 3
    • Перегляд профілю
Re: Належність до ОСР, ОМСР
« Reply #2 : 30 Жовтень 2018, 12:37:25 »
Думаю ви помиляєтесь в термінах
Я не помиляюся, а лише цитую ЗУ та кодекс. Можливо, тлумачу визначення на свій лад.

Тож якщо я Вас правильно зрозумів
оператор систему розподілу (ОСР)- це підприємства, які мають на балансі лінії/ПС 110 кВ і нижче
щоб бути ОСР необхідно обовязково мати на балансі мережі 110 кВ та ПС 110/10 (хочаб одну лінію та одну ПС ну і звісна річ спільну межу із ОСП).
Чи всеж таки необхідно мати на балансі мережі 110 кВ АБО мережі  середньої напруги (35 кВ, 10 кВ, 6 кВ) якими між тим також виконується трансформація та розподіл.
Де, всеж таки, про це написано, більш детально. Можливо є якесь офіційне розяснення НКРЕКП.

Чи можуть різні ОСР мати спільні межі?
Наприклад Обл енерго перетворює з 110 до 10 кВ і розподіляє електричну енергію від ОСП своїми мережами до інших ОСР. А інші ОСР, в свою чергу, перетворюють в своїх мережах з 10 до 0,4 кВ і розподіляють кінцевому споживачу (як промисловому так і побутовому).
PS: Мається на увазі, звісна річ, не десяток споживачів в одному районі чи навіть будівлі, а мабуть близько 3-5 тис. побутових споживачів і близко 1 тис. непобутових (магазини, обєкти інженерного забезпечення, школи, садки та інші).
 

Offline Влад Нечай

  • Jr. Member
  • **
  • Повідомлень: 87
    • Перегляд профілю
Re: Належність до ОСР, ОМСР
« Reply #3 : 31 Жовтень 2018, 23:11:08 »
Визначення Закону відображає економічно оптимальну  структуру мереж оператора системи розподілу- приєднання до потужних джерел (до магістральних мережі, або до потужних виробників) та безпосередній розподіл до споживачів. Дроблення розподільчих мереж обєктивно призводить до зростання питомих витрат на забезпечення функції розподілу ел-ї. Ця обставина буде визначальною для НКРЕКП при розгляді документів, що подасть суб'єкт господарювання на отримання ліцензії. Не думаю, що саме визначення в підпункті 78 розділу 1 Закону буде визначальним. Локальному власнику системи розподілу для отримання ліцензії прийдеться з інвестиційних джерел сформувати:
- дорогі системи обліку на межах з суміжними операторами розподілу (наявність таких меж є об'єктивним фактором, але велику кількість меж дуже  складно адмініструвати);
- не дешеві електронні географічні карти відповідних територій розміщення розподільчих мереж , тощо (перелік документів за посиланням
http://www.nerc.gov.ua/?id=16063);
-колектив, що відповідатиме кваліфікаційним вимогам ліцензійних умов;
- систему адміністрування якості електричної енергії, надійності розподілу, комерційних обліків у споживачів на основі окремих договорів, зведення балансів, покриття небалансів, адміністрування процедур приєднання;
-фінансові гарантії. 
Й це все в системі постсоціалістичного неринкового тарифоутворення по моделі "витрати +".
В Україні є декілька малих операторів системи розподілу (як приклад КП Міські електричні мережі м.Вараш, розміщення РАЕС). Якщо зараз вони ще справляються з функціями у взаємодії з суміжним потужним ліцензіатом Обленерго, то в умовах розвинутого ринку їх ризики зростуть істотно.
Саме вищезазначені ризики мають бути предметом техніко-економічного обгрунтування наміру субєкта господарювання  стати оператором системи розподілу. Лише маючи відповідне ТЕО можна спілкуватись з НКРЕКП щодо їх позиції допустити появу нового  невеликого оператора системи розподілу.