Автор Тема: Примусове виненесення лічильників зі сходових кліток за межі будинку  (Прочитано 472 раз)

Offline Сергій Хавченко

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
Доброго дня! Я проживаю в багатоквартирному будинку №37 по вулиці А.С.Ластович села Сонячне Охтирського району Сумської області. Від мешканців нашого будинку та сусіднього багатоквартирного будинку №39, Представник Охтирського Району Електричних Мереж в примусовій формі на зустрічі з мешканцями вищезазначених будинків вимагав винести лічильники спожитої електроенергії зі сходових кліток поза будинки (Правила користування електричною енергією для населення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 №1357 не встановлюють такого обов’язку). Мало того, ще й зробити це вимагав за наш рахунок. Ця послуга, з його слів, буде коштувати 1000 гривень за лічильник. "Якщо не погодитесь, далі буде ще дорожче!!! Ми вивісисимо таблички, признаємо електромережу будинку аварійною та відключимо від загальної електромережі!!! " - пряма мова.
Звідки і за що таке ціноутворення? І чому це нам так стало необхідно? В чому винні законослухняні мешканці, які справно платять за спожиту електроенергію?
А може, енергозабезпечуючі організації, планують вирішити свої проблеми за наш рахунок???
 
Зустріч з мешканцями будинків була неодноразовою. Тиск на людей та погрози про відключення світла продовжуються.
І це в той час, коли 90% жителів даних будинків становлять малозабезпечені люди похилого віку! Чи, може, це і робиться з таким розрахунком? З розрахунком на те, що таких людей можно легко обібрати та безкарно залякати відключенням світла…

Прошу Вас надати роз'яснення щодо законності та правомірності дій Представника Охтирського Району Електричних Мереж. Якщо так, то на який закон (статтю) чи пункт Правил улаштування електроустановок та Правил користування електричною енергією мені спиратися.
Зі свого боку надаю роз'яснення щодо місця встановлення лічильників в будинках №37 та №39, що знаходяться по вулиці А.С.Ластович села Сонячне, Охтирського району.
Відповідно до Правил улаштування електроустановок, засоби обліку повинні встановлюватися в шафах, камерах комплектних розподільних пристроях (КРУ, КРУП), на панелях, щитах, в нішах, на стінах, що мають жорстку конструкцію.
В будинках №37 та №39 лічильники встановлені згідно чинних вимог та проектно-технічної документації будинків на сходових клітках  в металевих шафах, які вбудовані в стіни будинків.
Відповідно до Правил користування електричною енергією, засоби обліку мають бути встановлені таким чином, щоб для контролю за обсягом споживання електричної енергії забезпечити технічну можливість безперешкодного доступу до засобів обліку:
які встановлені на об'єктах споживача (основного споживача), - відповідальних працівників Держенергонагляду, постачальника електричної енергії (електропередавальної організації).
В будинках №37 та №39 ця вимога також виконана. Доступ до лічильників безперешкодний цілодобово без необхідності на те присутності мешканців будинку.

Дякую за розуміння! Чекаю на Вашу компетентну відповідь.


Offline Влад Нечай

  • Jr. Member
  • **
  • Повідомлень: 83
    • Перегляд профілю
В рамках попереднього законодавства (ПКЕЕ, ПКЕЕН) такої вимоги не було.
В рамках нового законодавства (Кодекси, Правила роздрібного ринку) подібна вимога також не відслідковується. З часом може з'явитись повний комерційний облік на вводі в багатоквартирні будинки, але коли та за чиї кошти питання поки відкрите.
За цих умов доцільно почути (побачити- може письмовий текст вимоги комусь надавали) посилання Представника Охтирського Району Електричних Мереж на положення нормативно-правового акту, що обумовило вимогу.

Offline Сергій Хавченко

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
Влад Нечай, дякую за відповідь! Справа в тому, що ніякої письмової вимоги чи документів,на які посилатися представлено не було. Все в усній формі та з великим наголосом на відключення світла. Коли люди почали задавати питання, представники РЕМ швиденько зібралися та накивали пятами. От тепер і чекаємо наступної зустрічі з вимогами та погрозами...

Offline Влад Нечай

  • Jr. Member
  • **
  • Повідомлень: 83
    • Перегляд профілю
Всі усні вимоги , які звучать від фахівців Обленерго, але не підкріплені:
- договором (договорами);
- письмовими вимогами , оформленими в межах власних повноважень (а не через присвоєння чужих повноважень);
- реалізованими в рамках процедур, визначених нормативно- правовими актами
є безцільним струсом повітря.

Offline Сергій Хавченко

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
Дякую! В разі чого, проінформую!

Offline «Сумиобленерго»

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 3
    • Перегляд профілю
          Шановний Сергію Хавченко!

          ПАТ "Сумиобленерго" на Ваше звернення  повідомляє наступне.

          Метою заходів, у яких приймають участь працівники філії "Охтирський РЕМ" ПАТ "Сумиобленерго" щодо облаштування електричних мереж житлових будинків № 37 та № 39 по вул. А.С.Ластович, с.Сонячне, Охтирського р-ну (далі – Будинки), жодним чином не є перенесення розрахункових засобів обліку електричної енергії, розташованих у квартирах.
          Багатоквартирні житлові будинки є цілісними об’єктами архітектури, інженерні мережі яких (зокрема електричні) сконструйовані і виготовлені таким чином, щоб забезпечувати безаварійну та безпечну передачу відповідних послуг від мереж їх надавачів до квартир мешканців будинку. Інженерні мережі окремих квартир (у тому числі, квартирні розрахункові лічильники) є лише частиною мереж будинку і їх робота є неможливою без забезпечення роботи решти мереж загальнобудинкового (комунального) призначення.
          З урахуванням цього, постачання комунальних послуг до мереж багатоквартирних будинків має певні особливості і врегульоване відповідними нормативними документами. Зокрема, згідно з п. 1.2.7, 1.2.15 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.18 (далі – ПРРЕЕ), постачання електричної енергії здійснюється виключно на підставі договорів про постачання електричної енергії споживачу і споживання без укладення такого договору не допускається.
          При цьому, для постачання електричної енергії до внутрішньобудинкових мереж багатоквартирних будинків (тобто, подачу напруги на межу їх балансової належності) має бути укладений договір з організацією, що забезпечує експлуатацію всієї електроустановки будинку (ОСББ або призначеним Управителем).
          Наявність такої організації (Управителя будинку) передбачена п. 4. ст. 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", а також ст. 13 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". Обслуговування Будинків може здійснюватись безпосередньо  ОСББ, створеним мешканцями будинку, або призначеним Управителем.
          Крім зазначеного, для випадків, коли протягом одного року з моменту набуття чинності Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" (до 01.07.16) мешканцями будинку не було створене ОСББ,  п. 5 ст. 13 цього Закону вимагає від органів місцевого самоврядування, на території яких знаходиться відповідний будинок, призначити (на конкурсних засадах) Управителя, який забезпечуватиме обслуговування будинку.
          Станом на сьогодні, електроустановки Будинків не відповідають зазначеним нормативним вимогам. Мешканцями Будинків не створене ОСББ та не визначена установа, яка відповідатиме за експлуатацію електроустановки і забезпечення транзиту електроенергії мережами Будинку.
          ПАТ "Сумиобленерго" неодноразово направляло до органів місцевого самоврядування, зокрема, до Охтирської районної державної адміністрації та Сонячненської сільської ради, звернення щодо необхідності вирішення питання обслуговування Будинків. На жаль, ці звернення були практично проігноровані і жодних дієвих заходів не було вжито.
          Відповідно, станом на сьогодні, внутрішньобудинкові електричні мережі Будинків знаходяться без обслуговування, що створює загрозу для здоров’я і життя мешканців. Зазначені обставини не дають можливості оформити передбачені законодавством договірні відносини і, відповідно, продовжити постачання електричної енергії до електричних мереж Будинків для її передачі на потреби мешканців.
          За таких умов подача електричної енергії до мереж зазначеного будинку є порушенням чинного законодавства і має бути припинена.
          Для вирішення питання постачання електричної енергії до внутрішньобудинкових технологічних електричних мереж, що є безгоспними, 29.06.17 Сумською обласною державною адміністрацією була проведена нарада щодо пошуку шляхів виходу  з проблемної ситуації.
          Одним із шляхів вирішення питання для одно- та двоповерхових багатоквартирних будинків, до яких відносяться Будинки, на нараді було запропоновано винесення квартирних лічильників мешканців безпосередньо на межу балансової належності з ПАТ "Сумиобленерго". У такому випадку ПАТ "Сумиобленерго" матиме можливість постачати електроенергію безпосередньо цим мешканцям без залучення сторонніх установ.
          При цьому, ПАТ "Сумиобленерго" взяло на себе обов’язок безкоштовно виконати всі роботи у цих будинках, пов’язані з перенесенням лічильників.
          Одночасно, на відповідні органи місцевого самоврядування (у тому числі, і на Сонячненську сільську раду) був покладений обов’язок вирішити питання забезпечення реконструкції мереж будинку необхідними матеріалами.
          Таке рішення цілком відповідає п. 4. ст. 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги",  згідно з яким обов'язок щодо забезпечення готовності до надання комунальних послуг внутрішньобудинкових систем, що знаходяться в житловому будинку (у тому числі багатоквартирному) і призначені для надання комунальних послуг, покладається на власника такого будинку (співвласників багатоквартирного будинку), якщо цей обов'язок не покладено ним (ними) на управителя чи іншу особу відповідно до закону або договору.
          Таким чином, ПАТ "Сумиобленерго" не має жодного відношення до збору коштів на переобладнання мереж Будинків і готове виконати взяті на себе зобов’язання щодо безоплатного виконання робіт з наданих матеріалів.
          Товариство не наполягає на жодному з варіантів вирішення проблемного питання, оскільки згідно з законодавством він має бути обраний мешканцями будинку або Сонячненською сільською радою.

          У разі виникнення питань пропонуємо звернутися до Інформаційно-консультаційного центру ПАТ "Сумиобленерго" по телефону, письмово або особисто: 40035, м. Суми, вул. І.Сірка, 7, каб. 208, т.(542) 659-532.

          Сподіваємось на порозуміння та подальшу співпрацю.

Offline Сергій Хавченко

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
«Сумиобленерго», дякую Вам за небайдужість, змістовну та вичерпну відповідь. Дуже приємно прочитати та розібратися звідки виникла проблема, та шляхи її вирішення.
Але і сумно стає водночас...
ПАТ "Сумиобленерго" неодноразово направляло до органів місцевого самоврядування, зокрема, до Охтирської районної державної адміністрації та Сонячненської сільської ради, звернення щодо необхідності вирішення питання обслуговування Будинків. На жаль, ці звернення були практично проігноровані і жодних дієвих заходів не було вжито. 
А крайніми, як завжди, залишились люди. Ми ж як звикли, щомісяця за комунальні послуги сплатили по всіх лічильниках та квитанціях, значить, має бути все добре. Нікому не винні і спокійно живемо далі. А, як виявилось, "на горі" нас вважають злісними невиконавцями законів, на яких можно просто накричати та пригрозити...