Автор Тема: Повідомлення Дніпрогазу з приводу нарахування пені  (Прочитано 4667 раз)

Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
Керуючись Законом України "Про звернення громадян" звертаюсь до НКРЕКП, як контролюючого органу зі зверненням, надати мені роз'яснення як побутовому Споживачу чи правомірні такі дії Постачальника на даний час.
На сьогоднішній день ПАТ "Дніпропетровськ газ" надсилає повідомлення через "особистий кабінет"
Шановні користувачі особистих кабінетів
У листопаді парламент прийняв Закон України «Про житлово-комунальні послуги», яким запроваджується нарахування штрафних санкцій – пені (відсотків) за кожен день несплати рахунку за комунальні послуги, у т.ч. на газ.
Прострочки при сплаті за газ можуть з’явитись з різних причин. Можливі затримки при перерахуванні коштів фінансовими установами, трапляється, що споживачі сплачують із запізненням через тимчасову відсутність платника тощо. Проте застосування штрафних санкцій передбачено незалежно від причин несвоєчасної сплати.
З огляду на такі обставини, постачальники газу в рахунках для споживачів увели нову графу – рекомендований платіж на наступний місяць (вартість прогнозованого споживання). При формуванні поточного балансу, в разі розрахунків за нормами (середньомісячними чи граничними обсягами) враховується базова норма (обсяг) для поточного періоду, у разі розрахунків за показаннями лічильника - враховується прогнозне споживання від дати останніх фактичних показань до останньої дати поточного місяця. Прогнозне споживання розраховується за тим самим алгоритмом, який викладений тут.
Сплата рекомендованого платежу дозволить споживачам уникнути боргів за газ, а разом із ними – нарахування пені та штрафів.
Закон України «Про житлово-комунальні послуги», прийнятий Верховною Радою України в листопаді 2017 р., але в даному Законі є деякі рекомендації стосовно застосування даного Закону на практиці. В новому Законі України про ЖКП, чітко закріплено, що пенся за сплату ЖКП буде нараховуватись тільки з 01.01.2019 р.
Хотілось би отримати інформацію, від НКРЕКП як контролюючого органу, чи Законні дії ПАТ "Дніпропетровськ газ" що вони надсилають вже повідомлення Споживачу, що як що є заборгованість до буде стягуватись пеня, не враховуючи те, що норма з приводу стягнення пені в даному Законі прописана так, що дана норма вступить в силу тільки з 01.01.19 р.

Online Алена Владимировна

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 15
    • Перегляд профілю
Добрий вечір!
Це ж треба, я тільки вчора побачила в особистому кабінеті те, про що йде мова в темі.
Чесно, навіть разгубилася трохи від прочитаного, але скажу, навіть не надіюсь на те, що Вам буде відповідь від НКРЕ, звернувшись раз до цього поважного органу, крім посилання до перерахунку більш нічого, бо з тим питанням яким я звернулася допомоги , нажаль не отримала... а Постачальник залишив за собою право, не вникати в те, що я намагалася донести до їх вух, бо правоти на вашому боці не буде, як ніколи і не було.
Хочу задати Вам питання, Євгеній,  Ви вже отримали квитанцію за листопад?

Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
Цікаво виходить, одну годину назад, заходжу подивитись своє питання яке було надруковане мною. В даній темі годину назад стояла відповідь НКРЕКП, де НКРЕКП, як контролюючий орган радив мені звернутись до НКРЕКП з офіційним зверненням та надав ссилку на свій сайт д вказано  згідно яких  нормативно правових актів, я повинен звернутись до НКРЕКП.
Хочу повторно звернутись до НКРЕКП з двома запитаннями, чому зникла надана Вами годину назад  відповідь в цій темі?
Та чому НКРЕКП не надав відповіді на своєму офіційному сайті, адже я бачу в темі, що питання яке мене турбує виникло не тільки в мене. НКРЕКП як контролюючий орган міг надати відповідь на моє питання і на форумі, бо згідно Закону України "Про інформацію" органи державної влади повинні в публічному просторі надавати інформацію, яка стосується загальних питань.

Offline НКРЕКП

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Повідомлень: 23
    • Перегляд профілю
Ваше запитання на розгляді.

Водночас інформуємо, що для отримання офіційної відповіді Вам необхідно звернутися до НКРЕКП в установленому порядку згідно з Законом України «Про звернення громадян»
http://www.nerc.gov.ua/?id=20322

Offline Провокашка

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 23
    • Перегляд профілю
Поки НКРЕКП готує юридично обгрунтовану відповідь попробую подумати вслух.
Пеню ще не нарахували, тому матеріальних збитків не нанесли (незаконних).
Споглядання в особистому кабінеті фрази про пеню викликає у мене психологічний дискомфорт.
Хто може допомогти позбавитись дратуючої інформації?
Договірні відносини з газзбутом врегульовані публічним договором. В цьому договорі не врегульовано детального змісту   інформації, що має відображатись в особистому кабінеті, тому регулятор не може в правовий спосіб усунути проблему. Може лише попросити газзбут.
Я не уклала з газзбутом додаткової угоди, яка регулюючи зміст особистого кабінету забороняє газопостачальнику дочасно згадувати там про нарахування пені.
 Можу письмово запропонувати газзбуту прибрати принаймні з мого особистого кабінету згадку про пеню.
Маю право запропонувати газзбуту укласти відповідну додаткову угоду з санкцією за порушення - 100грн за кожен випадок  порушення (прийдеться придумати текст, роздрукувати , підписати зі свого боку, подати на підпис іншій стороні, в разі відмови отримати судове рішення про укладання угоди)
Є Закон про захист прав споживачів (базовий для Продспоживслужби). Саме в цьому законі можуть бути положення, тотожні даній ситуації. Але відповідь прийдеться шукати на форумі Продспоживслужби.
Писати листа, або проект додаткової угоди не хочу.Піду мабуть на форум Продспоживслужби.
До зустрічі!

Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
Ваше запитання на розгляді.

Водночас інформуємо, що для отримання офіційної відповіді Вам необхідно звернутися до НКРЕКП в установленому порядку згідно з Законом України «Про звернення громадян»
http://www.nerc.gov.ua/?id=20322
Вдячний, регулятору НКРЕКП за надану відповідь на форумі, що мені щоб отримати офіційну відповідь необхідно   звернутися до НКРЕКП в установленому порядку згідно з Законом України «Про звернення громадян»
На даний час, я не бачу підстав для того, щоб з одного цього питання робити офіційне звернення до НКРЕКП.
Як сумлінний Споживач, який баче, що моя тема читається іншими Споживачами, а значить така проблема є і в інших споживачів , та  законодавство мені не забороняє вести публічне листування.
Я б хотів, звернутись в публічному просторі до НКРЕКП, враховуючи і Закон України " Про звернення громадян" та Закон України "Про інформацію", щоб на даному своєму офіційному форумі НКРЕКП зробило тлумачення для всіх споживачів.
А чи правомірні дії Постачальника ПАТ "Дніпрогаз" спираючись в листах які вони розсилають в "ососбистому кабінеті" спиратись на нормативно- правовий акт не вказуючи його номер та дату прийняття?
На мою думку такі дії обмежують права Споживача на отримання в повному обсязі інформації, бо Споживач не бачить коли був прийнятий данний нормативно-правовий акт, та коли він набрав юридичної сили.

Online Алена Владимировна

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 15
    • Перегляд профілю
Якщо вже затронута ця тема, а по суті, ніхто не знає на неї відповіді, я також внесу свої думки, на прикладі своєї квитанції яку отримала сьогодні з особистого кабінету, щоб не висловлюватися словами, які заслуговує це новошокуюча інформація від того, що відбувається і нас, пробачте, роблять «дурнями та ідіотами» в черговий раз роблять закланими вівцями.
По суті:
Вішають на нас борги, яких немає, та не може бути, бо вам нав’язують сплату авансу – згідно тих самих розрахунків, які так полюбляють робити Постачальники, а саме – розраховують вам на перед ті розрахунки, які ви ще маєте право вносити на перше число кожного місяця, тобто, вас позбавляють права контролювати фактичний баланс, який повинен відображатися після кожного надходження коштів, а також занесених фактичних показників. Цей борг, буде постійно стояти у вас на балансі, який буде завищеним згідно розрахунка Постачальника, а потім вас так введуть в оману, що навіть щось довести Постачальнику буде складно, або зовсім неможливо!!!
Бо якщо уважно дивитися, то сумою до сплати, буде отой борг, який вам накалякали, і забов’язали сплатити протягом 5 робочіх днів!!! Як вам цей хід омани?
Головне все у квитанції, яку, хтось отримає, а хтось ні, як завжди було на протязі багатьох років по домоволодінням, квитанції роками ніхто не бачив, тому можливість в особистому кабінеті отримати шокуючи квитанції – це єдина можливість отримати лист щастя від газопостачальника.
По рахунку: 
борг 2015.57грн (за листопад)
+рекомендований платіж:
Це (показники- розрахунок Постачальника!, не фактичні показники Споживача! -2360.95грн)
ДО СПЛАТИ: 4376.52грн – оплатити протягом 5 робочих днів після отримання рахунку.
Зараз, навіть після сплати суми за використанні фактичні куби – у вас залишається борг. Тобто в особистому кабінеті або при  перерахунку в газових конторах – ви будете намагатися доводи, що і як, але даремно тратити свій час, бо все це прописано, у Постановах, які навіть не прописані за яким номером і коли це вже встигли прийняти і вам підсунути для виконання.
Такі собі  привітання на Різдво та з Наступаючим Новим роком! 


Online Алена Владимировна

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 15
    • Перегляд профілю
Якщо вже затронута ця тема, а по суті, ніхто не знає на неї відповіді, я також внесу свої думки, на прикладі своєї квитанції яку отримала сьогодні з особистого кабінету, щоб не висловлюватися словами, які заслуговує це новошокуюча інформація від того, що відбувається і нас, пробачте, роблять «дурнями та ідіотами» в черговий раз роблять закланими вівцями.
По суті:
Вішають на нас борги, яких немає, та не може бути, бо вам нав’язують сплату авансу – згідно тих самих розрахунків, які так полюбляють робити Постачальники, а саме – розраховують вам на перед ті розрахунки, які ви ще маєте право вносити на перше число кожного місяця, тобто, вас позбавляють права контролювати фактичний баланс, який повинен відображатися після кожного надходження коштів, а також занесених фактичних показників. Цей борг, буде постійно стояти у вас на балансі, який буде завищеним згідно розрахунка Постачальника, а потім вас так введуть в оману, що навіть щось довести Постачальнику буде складно, або зовсім неможливо!!!
Бо якщо уважно дивитися, то сумою до сплати, буде отой борг, який вам накалякали, і забов’язали сплатити протягом 5 робочіх днів!!! Як вам цей хід омани?
Головне все у квитанції, яку, хтось отримає, а хтось ні, як завжди було на протязі багатьох років по домоволодінням, квитанції роками ніхто не бачив, тому можливість в особистому кабінеті отримати шокуючи квитанції – це єдина можливість отримати лист щастя від газопостачальника.
По рахунку: 
борг 2015.57грн (за листопад)
+рекомендований платіж:
Це (показники- розрахунок Постачальника!, не фактичні показники Споживача! -2360.95грн)
ДО СПЛАТИ: 4376.52грн – оплатити протягом 5 робочих днів після отримання рахунку.
Зараз, навіть після сплати суми за використанні фактичні куби – у вас залишається борг. Тобто в особистому кабінеті або при  перерахунку в газових конторах – ви будете намагатися доводи, що і як, але даремно тратити свій час, бо все це прописано, у Постановах, які навіть не прописані за яким номером і коли це вже встигли прийняти і вам підсунути для виконання.
Такі собі  привітання на Різдво та з Наступаючим Новим роком!

Р.S. Додам по темі:
Чергове покращення, яке позбавляє Споживача, чітко контролювати свої баланси, це зроблено навмисно, для того, щоб тримати нас всіх на короткій матузці...
При сплаті за фактично спожитий газ за попередній місяць, як завжди ми це робимо, фактичну суму віднімають САМЕ ВІД БОРГУ, ЯКИЙ ВАМ РОЗРАХУВАВ ПОСТАЧАЛЬНИК, и це лише підтверджує те, що борг буде постійно, скільки би ви не платили за фактично використані куби газу.
Що з цього вийде - подивимось... а зараз питання до НКРЕ

Шановне НКРЕ! Чи Ви контролюєте всі ці дії, чи саме Ви - даєте такі накази, які порушують права Споживачів?
Ви навіть не розумієте, що цією дією Ви показуєте те, що не контролюєте і не вирішуєте по суті ніяких питань, які стосуються захисту прав Споживачів.

Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
В засобах массової інформації опублікована така стаття
«Днепропетровскгаз Сбыт» теперь начисляет по-новому, чтобы жители не платили пеню
В счетах за газ, потребленный в ноябре, появилась новая графа - рекомендованный платеж. Как пояснил пресс-центр ООО «Днепропетровскгаз Сбыт», принятый Верховной Радой в ноябре Закон Украины «О жилищно-коммунальных услугах» вводит начисления штрафных санкций - пени. Согласно новому закону, пеня может появиться при малейшем нарушении сроков платежа за коммунальные услуги и газ, ведь в законе предусмотрено, что проценты будут начисляться за каждый день неуплаты.
 В связи с этим, поставщики газа в счетах для потребителей ввели новую графу - рекомендованный платеж на следующий месяц. По их мнению оплата рекомендованного платежа позволит потребителям избежать долгов за газ, а вместе с ними - начисление пени и штрафов.
-При расчете рекомендованного платежа по каждому потребителю учитывают стоимость прогнозируемого потребления газа в следующем месяце, - поясняется в сообщении.- Прогнозируемое потребление газа рассчитывают, исходя из среднегодового объема потребления, которое умножается на месячную долю (процент), установленную в приложении №1 в Кодекс ГРС для каждой группы потребления. Что касается группы потребления, то она определяется исходя из того, какие газовые приборы установлены и используются. Номер группы указанный в нижнем левом углу счета на оплату за газ.

Дана стаття опублікована Газетою "Дніпро Вечірній усі бажаючи можуть ознайомитись на сайті газети з даною інформацією

Прочитавши цю статтю виникає декілька цікавих роздумів та запитань з правової точки зору
1. Закон України " Про житлово-комунальні послуги" підписаний Президентом України 5 грудня 2017 р., але в силу так і не вступив.
2. Відносини між Споживачем та Постачальником регулюються  Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.15 де чітко прописано, що Споживач вносить аванс( переплату) тільки за власним бажанням, во всіх інших випадках він сплачує тільки за фактично спожиті куби газу.

Хотілось би отримати від НКРЕКП відповідь тільки в публічному просторі бо дане питання впевен буде турбувати мільйони споживачів по всій Україні.

А чи правомірні дії Постачальників газу, які надсилають таку інформацію? Закон в сиду ще не вступив, а договір-постачання складено на основі Постанови НКРЕКП №2496.
Перш ніж надсилати дану інформацію, Постачальник повинен переоформити договір с Споживачем з урахуванням нового Закону України "Про житлово комунальні послуги", але є одна проблема Закон ще не вступив в силу.
 

Offline Провокашка

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 23
    • Перегляд профілю
Шановні Алена Володимировна та Yevgeniy!
Відслідковуючи на Форумі Вашу енергію боротись за спреведливість та знання законодавства рекомендую Вам скористатись можливістю моменту й подати свої кандидатури до конкурсної комісії для призначення членів НКРЕКП. Головний борець за права споживачів Кучеренко не отримав підтримки конкурсної комісії, тому місця вакантні.

Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
Шановні Алена Володимировна та Yevgeniy!
Відслідковуючи на Форумі Вашу енергію боротись за спреведливість та знання законодавства рекомендую Вам скористатись можливістю моменту й подати свої кандидатури до конкурсної комісії для призначення членів НКРЕКП. Головний борець за права споживачів Кучеренко не отримав підтримки конкурсної комісії, тому місця вакантні.
Дякую за пораду, відповім за себе ні я не збираюсь  вносити свою кандидатуру,  але зі своєї сторони  задам зустрічне питання, чому такий активний(на) Провокашка  діяч форуму, який з попереднього профілю якщо я не помиляюсь зробив більше ніж 1000 відповідей сам( ма) не подасть свою кандидатуру до НКРЕКП? Хоча питання не в тому хто куди подасть свою кандидатуру .. Питання головне і воно до НКРЕКП.
Все частіше і частіше в ЗМІ лунає інформація. що дія нового Закону України " Про житлово-комунальні послуги" який до речі ще не вступив  в силу,  буде поширюватись тільки на ті суб'єкти господарювання які надають житлово-комунальні послуги та якщо Постачальники комунальних послуг переоформлять договір з Споживачем де в договорі чітко буде прописано "надання комунальних послуг" тобі обидві сторони будуть підпадати під дію цього Закону.
Враховуючи те, що договір між ПАТ  "Дніпрогаз" та Споживачем не є договіром "про надання комунальних послуг" то чи законні діїї постачальника надаючи в "ососистих кабінетах" посилання на цей Закон?

Offline НКРЕКП

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Повідомлень: 23
    • Перегляд профілю
Відповідно до положень частини першої статті 12 Закону України «Про ринок природного газу», постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов'язується поставити споживачеві природний газ, якісні характеристики якого визначено стандартами, в обсязі та порядку, передбачених договором, а споживач зобов'язується сплачувати вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором.
Щодо порядку укладення договорів з постачання/розподілу природного газу та із змістом таких договорів побутові споживачі природного газу можуть ознайомитись, зокрема, на офіційному веб-сайті НКРЕКП  (http://www.nerc.gov.ua/?id=18949).
Звертаємо увагу, що у разі якщо побутовий споживач відповідно до умов договору постачання природного газу має розраховуватись згідно з фактичними показаннями лічильника газу, то оплата за використані споживачем протягом місяця обсяги природного газу має здійснюватись ним виключно за фактичними показаннями лічильника газу (споживач самостійно розраховує суму платежу та сплачує його постачальнику).
Зауважуємо, що рекомендований платіж за наступний місяць, зазначений постачальником в платіжних документах за спожитий природний газ не є обов’язковим для сплати побутовими споживачами, а може нести виключно рекомендаційний характер. При цьому, несплачена сума такого рекомендованого платежу не є заборгованістю.
Слід відмітити, що припинення газопостачання на об’єкті побутового споживача може бути здійснено виключно у випадку простроченої заборгованості за фактично спожитий природний газ, а отже несплата рекомендованого платежу не є підставою для вжиття заходів з припинення газопостачання/розподілу.
При цьому, споживачі природного газу, які розраховуються за фактичними показаннями лічильника газу, не обмежується у праві здійснювати авансові платежі за природний газ.
Окремо зазначаємо, що згідно з пунктом 10 частини другої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) встановлено, що індивідуальний споживач зобов'язаний, зокрема, у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг.
Положеннями частини першої статті 26 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.
Разом з тим, вищезазначені норми Закону вводяться в дію з 1 січня 2019 року (пункт 1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону).


Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
Хотів би знову звернутись до НКРЕКП, як контролюючого ограну, з проханням надати роз'яснення, чому Постачальник газу ТОВ "Дніпропетровськгаз збут" ігнорує роз'яснення НКРЕКП  з приводу "рекомендованого платежу"Постачальник надіслав рахунок за спожитий газ, за листопад місяць, де надрукована графа "рекомендований платіж"
Хотів би, як побутовий Споживач отримати інформацію, чому надсилаються рахунки де закріплена графа "рекомендований платіж" чому Постачальник не прибирає дану графу(колонку) в платіжці?
Також, повторю моє попереднє запитання до НКРЕКП, як контролюючого органу, яке я ставив з приводу нового Закону України  "Про житлово- коумнальні послуги"
Чому постчальник газу ТОВ "Дніпропетровськгаз збут" в надісланих платіжках великими літерами друкує посилання на ті норми в Законі України  "Про житлово- коумнальні послуги" де закріплено про нарахування пені за невчасну сплату послуг.
На сьогоднішній день новий Закон України "Про житлово- коумнальні послуги" ще не вступив в силу, хоча за нього проголосувала ВРУ, але він ще не підписаний і не набрав чинності.
Звертаюсь за роз'ясненням до НКРЕКП, як контролюючого органу, чи не вбачає НКРЕКП в таких діях Постачальника порушення нормативно правових актів? Виглядає якось дивно Закон України не набрав чинності, але  на нього надається посилання.
На мою думку я, як Споживач в таких діях вбачаю тиск Постачальником на Споживача.

Offline НКРЕКП

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Повідомлень: 23
    • Перегляд профілю
Інформація для побутових споживачів природного газу щодо "рекомендованого платежу"
http://www.nerc.gov.ua/?news=7113

Offline Yevgeniy

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 28
    • Перегляд профілю
Згідно наданого посилання НКРЕКП, як контролюючого органу на власний сайт, на якому надане роз’яснення:
 "рекомендований платіж" не є обов’язковим платежем та не може бути відображений як заборгованість за спожитий природний газ;
несплата "рекомендованого платежу" не є підставою для вжиття заходів з припинення газопостачання/розподілу на об’єктах побутових споживачів;
В мене, як у побутового Споживача виникає слідуюче  запитання, до НКРЕКП, як контролюючого органу.
Враховуючи вище викладене, з приводу «рекомендованого платежу» є не зрозумілим, а на яких підставах Постачальник газу  ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» в надісланих рахунках  за спожитий газ до суми на яку фактично спожито газу за місяць, добавляє суму «рекомендованого платежу» а потім до сплати необхідно сплачувати і за фактично спожитий газ і за «рекомендований платіж». Чому в рахунку не видаляють Постачальники газу графу «рекомендований платіж», якщо так званий «рекомендований платіж» не є обов’язковим до сплати, як зазначено НКРЕКП.