Автор Тема: Контроль за виконання Кодексу газорозподільних систем  (Прочитано 1171 раз)

Albert

  • Гість
На кому лежить відповідальність за зрив термінів виконання п. 4 "Кодексу газорозподільних систем", якщо документ "Протокол передачі даних" опублікований 01.03.2017р., а куди передати дані по цьому протоколу (IP адреса і ТСР порт сервера), Оператори ГРМ, зокрема ПАТ "Харківміськгаз" та ПАТ "Харківгаз", відмовляються опублікувати.

aka

  • Гість
На кому лежить відповідальність за зрив термінів виконання п. 4 "Кодексу газорозподільних систем", якщо документ "Протокол передачі даних" опублікований 01.03.2017р., а куди передати дані по цьому протоколу (IP адреса і ТСР порт сервера), Оператори ГРМ, зокрема ПАТ "Харківміськгаз" та ПАТ "Харківгаз", відмовляються опублікувати.
Відомо куди , в Бізнес центр ПАРУС, м. Київ, вул. Мечникова, 2, Регіональна газова компанія або РГК-трейдінг, ))), організація яка на сьогоднішній день є управляючою компанією для облгазів, правда під соусом надання консультативних послуг.

НКРЕКП

  • Гість
08.05.2015 року набрав чинності Закон України «Про ринок природного газу» (далі – Закон України), який вводиться в дію з 01.10.2015 року.
Статтею 18 Закону України передбачено, що центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) встановлює та затверджує технічні регламенти та норми, правила та стандарти, в яких мають бути визначені вимоги до складових частин вузла обліку природного газу, правил експлуатації приладів обліку, порядку вимірювання обсягів та визначення якості природного газу.
Держава заохочує впровадження новітніх систем, у тому числі апаратних засобів, обліку природного газу, зокрема тих, що забезпечують можливість споживача активно управляти власним споживанням.
На виконання вимог Закону України постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 було затверджено Кодекс газорозподільних мереж, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 р. за № 1379/27824 (далі – Кодекс ГРМ), який визначає взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб’єктами ринку природного газу, а також правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем.
При цьому, при державні реєстрації проект Кодексу ГРМ пройшов правову експертизу в Міністерстві юстиції України на відповідність його Конституції та чинному законодавству України.
Пунктом 4 постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 визначено обов’язок власників комерційних вузлів обліку природного газу (крім комерційних вузлів обліку, які використовуються в побуті) забезпечити облаштування засобами дистанційної передачі даних власні комерційні вузли обліку у відповідні терміни.
Варто зазначити, що впровадження системи дистанційного зчитування показників лічильників відповідає вимогам  статті 18 Закону України та нормативно-правовим актам, прийнятим на виконання вимог зазначеного закону.
Відповідно до пунктів 3 - 5 глави 3 розділу Х Кодексу ГРМ, організація та облаштування комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних здійснюється у такому порядку:
отримання у Оператора ГРМ технічного завдання на проектування організації та облаштування засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку;
розробка на підставі технічного завдання Оператора ГРМ робочого проекту з організації та облаштування системи дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку та його погодження Оператором ГРМ;
закупівля необхідного обладнання, монтаж засобів дистанційної передачі даних, налагодження каналів зв'язку і передачі даних та перевірка достовірності переданих (зчитаних) даних до Оператора ГРМ;
прийняття в експлуатацію засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку за участі Оператора ГРМ, що має підтверджуватися відповідним актом введення в експлуатацію.
Технічне завдання Оператора ГРМ на проектування організації та облаштування засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку має включати:
1) перелік даних, що передаються до Оператора ГРМ;
2) протокол передачі даних;
3) перелік місць установлення засобів дистанційної передачі даних;
4) перелік місць установлення комунікаційного обладнання;
5) інформацію про параметри каналів зв'язку, які будуть застосовуватись для зчитування та передачі даних з комерційного вузла обліку;
6) рекомендації щодо апаратного та програмного інтерфейсу лічильників;
7) умови спільного використання введених в експлуатацію засобів дистанційної передачі даних, встановлених на комерційному вузлі обліку;
8) інші обґрунтовані вимоги щодо облаштування засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку.
Оператор ГРМ погоджує робочий проект з організації та облаштування системи дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку в обсязі виданого ним технічного завдання впродовж десяти робочих днів з дня його отримання.
Таким чином, з питань облаштування системи дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку доцільно звернутися до Оператора ГРМ, що провадить ліцензовану діяльність на території ліцензованої діяльності, затвердженій НКРЕКП.
Разом з тим, відповідно до пункту 6 глави 3 розділу Х Кодексу ГРМ у разі незгоди з даними технічного завдання або робочого проекту з організації та облаштування засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку сторони (Оператор ГРМ або суміжний суб'єкт ринку газу) можуть ініціювати їх експертизу, яка здійснюється відповідно до вимог законодавства та за рахунок її ініціатора.
Окремо зазначаємо, що впровадження дистанційного обліку направлено, у тому числі, на оперативне визначення та усунення причини втрат природного газу в мережі, що в свою чергу приводить до їх зменшення; надання справедливої інформації Оператору ГТС, що дозволить більш ефективно керувати мережею та слугуватиме платформою для впровадження добового балансування.