Автор Тема: Якість електроенергії  (Прочитано 5092 раз)

Oleh

  • Гість
Якість електроенергії
« : 28 Вересень 2016, 22:35:59 »
Якість електроенергії
Вітаю. На скільки я розумію якість електроенергіі ЗАРАЗ нормується згідно
Чинний ДСТУ EN 50160:2014 «ХАРАКТЕРИСТИКИ НАПРУГИ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ В ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖАХ ЗАГАЛЬНОЇ ПРИЗНАЧЕНОСТІ»
ДСТУ ГОСТ 13109-97 «Норми якості електричної енергії в системах електропостачання загального призначення»
Згідно цього документу
Стандартна номінальна напруга Un= 230  В
Однак тимчасово має значення Un= 220  В
Та згідно постанови № 1357 зі змінами від 23.08.2016
Пункт
45. У разі відпуску побутовому споживачу електричної енергії, параметри якості якої знаходяться поза межами показників, зазначених у договорі, енергопостачальник несе відповідальність і сплачує 25 відсотків вартості такої енергії.

(ДСТУ ГОСТ 13109-97)
- нормально допустимые и предельно допустимые значения установившегося отклонения напряжения  Uу на выводах приемников электрической энергии равны соответственно +/-5 и +/-10% от номинального напряжения

(ДСТУ EN 50160:2014) За  нормальних робочих умов,
— протягом  кожного тижневого  періоду 95  % середньоквадратичних значень  напруги електро­постачання,  які усереднені  на  10-ти  хвилинному  проміжку,  мають  бути  в  межах  Un ±  10 %;  і
— усі середньоквадратичні  значення  напруги  електропостачання,  усереднені  на  10-ти хвилин­ному  проміжку,  мають бути  в  межах  Un +  10  % /-  15  %.

Провівши особисто заміри отримав такі результати


1.Поясніть чому зараз допустимі відхилення напруги +/- 15%?
2.Яке значення Un= 220  В чи 230 В використовється як номінальне?
3.Куди відправляється ТИПОВИЙ АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ?

ПАТ Львівобленерго

  • Гість
Re: Якість електроенергії
« Reply #1 : 30 Вересень 2016, 13:28:06 »
На Ваші питання  ПАТ "Львівобленерго", в межах компетенції енергопостачальника, повідомляє наступне:
Відповідно до наказу  Мінекономрозвитку від 20.05.2014 № 573 прийнятий такий, що додається, національний стандарт України, гармонізований з міжнародними та європейськими стандартами, який набрав чинності 01.10.2014р. ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2010, IDT)  на заміну ДСТУ EN 50160:2010.
У ДСТУ EN 50160:2014 існують деякі протиріччя  у порівнянні з діючим ГОСТ 13109-97, який  введений в дію 1 січня 1999р. на заміну  ГОСТ 13109-87.
Згідно ДСТУ EN 50160:2014 у нормальних робочих умовах, за винятком під час котрих відбувались переривання напруги, змінення напруги не повинні перевищувати  ±10% від величини декларованої напруги. Значення +10%/-15%, про які Ви запитуєте, діють тільки в умовах коли електричну енергію постачають електромережі без зв’язку з об’єднаною енергосистемою чи до особливо віддалених користувачів мережі.
Нормативний рівень відхилення напруги від номінальної, відповідно до діючого ГОСТу 13109-97, становить  ± 5 %,  а гранично допустимий рівень відхилення напруги від номінальної, відповідно до діючого ГОСТу 13109-97 становить  ± 10 %.
Згідно «Технічної експлуатації електричних станцій і мереж. Привила», які затверджені наказом Мінпаливенерго від 13червня 2003р. №296 п.13.3.7, регулювання частоти електричного струму і потужності в ОЕС України повинні бути забезпечені відповідно до ГОСТу 13109, також згідно п.13.3.15 регулюванням напруги в електричних мережах повинні бути забезпечені  відповідність показників напруги вимогам ГОСТ 13109.
Номінальна змінна напруга в електромережах України  згідно ГОСТУ 21128-83, на який посилається ГОСТ 13109-97, а також згідно ДСТУ EN 50160:2014 становить 220В.
Згідно Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1357 від 26.07.1999 р. із наступними змінами та доповненнями, у  разі порушення енергопостачальником умов договору побутовий споживач викликає представника енергопостачальника для складання та підписання акта-претензії побутового споживача, в якому зазначаються терміни, види, відхилення показників з надання послуг тощо (форму типового акта-претензії наведено у додатку 2).
Акт-претензія складається побутовим споживачем та представником енергопостачальника і скріплюється їхніми підписами.
У разі неприбуття представника енергопостачальника протягом 3 днів з дня звернення у містах або 7 днів - у сільській місцевості побутовий споживач має право скласти акт-претензію у довільній формі.
У разі відмови представника енергопостачальника від підписання акта, акт вважається дійсним, якщо його підписали не менше ніж три побутові споживачі або побутовий споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування.
Акт-претензія побутового споживача подається енергопостачальнику, який у десятиденний термін усуває недоліки або надає побутовому споживачеві обгрунтовану відмову щодо задоволення його претензій.
У разі відмови енергопостачальника провести необхідні заміри параметрів якості електричної енергії побутовий споживач має право сам організувати проведення таких замірів. Проводити заміри параметрів якості електроенергії може організація, яка має відповідні повноваження або дозволи. У цьому випадку енергопостачальник повинен відшкодувати витрати побутового споживача.
Водночас переглянувши Ваші заміри рівнів напруги  інформуємо, що заміри рівнів напруги повинні проводитись організацією, що має ліцензію (право) на проведення таких робіт, відповідним приладом, призначення якого - вимірювання рівня напруги, відповідного класу точності, що сертифікований Держспоживстандартом України і допущений до застосування в Україні та повірений Державними органами метрологічного контролю.
У випадку коли у Вас з’явилися сумніви щодо якості електропостачання Вашого помешкання рекомендуємо Вам зателефонувати у кол-центр ПАТ «Львівобленерго» за єдиним багатоканальним номером тел.0800-50-1568 (дзвінки безкоштовні). У даному випадку ПАТ «Львівобленерго» надішле представника за вказаною Вами адресою для проведення контрольних замірів рівня напруги на межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності між Товариством і заявником.