Автор Тема: Заключение отдельных договоров собственниками коммунальной квартиры  (Прочитано 1508 раз)

practic

  • Гість
Здравствуйте.

Я живу в коммунальной квартире. Всего квартирой владеют 4 собственника. Каждый владеет долей, адрес у всех одинаковый.
Каждый приобрёл свою долю по договору купли-продажи.

Договор на поставку электроэнергии заключен одним из 4 собственников (остальные сдают ему деньги 1 раз в месяц за фактически потреблённое электричество).

Сейчас мы хотим заключить отдельные договора на каждого собственника.
В "Харківобленерго" мне выдали стандартный длинный перечень необходимых для этого бумаг (фото в приложении).

Список вызывает вопросы, хотя бы пункт о необходимости согласия текущего хозяина счёта и остальных совладельцев. Я проживаю в собственном жилом помещении и, на сколько я понимаю,  имею право на электроснабжение независимо от пожеланий других людей.

Если этот пункт просто странный, то остальные призваны уничтожить значительную часть времени и денег будущего потребителя.

Если я приезжаю на заправку - с меня, ведь, не требуют заказать и оплатить технические условия на бензин, провести испытание заливной горловины бензобака и предоставить разрешение соседей по гаражу на заправку моего авто.

По аналогии, логично было бы предположить что поставщик подаёт электричество к точке размежевания (клеммы счётчика) и сообщает мне, каким требованиям (ТУ, ДСТУ) будет соответствовать подаваемое электричество.

Зачем мне ходить в ЖЭК (КП "Жилкомсервис") если у меня есть договор купли-продажи, а в дом и мою квартиру электричество поставляется уже более 40 лет?

Я попытался найти ответы в ПРАВИЛА користування електричною енергією (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0417-96/stru/conv#Stru).
Но раздел 5. Укладення договорів http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0417-96/paran449#n449 для заключение договора на электроснабжения, среди прочих, требует предоставить такие документы, явно не имеющие отношения к квартире:

6) акти екологічної, аварійної та технологічної броні споживача (за наявності);
7) копію свідоцтва про державну реєстрацію та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців);
11) паспортні дані силових трансформаторів, кабельних та/або повітряних ліній передачі електричної енергії (для споживачів, у яких розрахункові засоби обліку встановлені не на межі балансової належності) (у разі укладення відповідного договору щодо об'єктів, які вводяться в експлуатацію вперше);


В связи с этим прошу сообщить: какими нормативными актами регламентируется заключение договора на электроснабжение в моём случае?
Благодарю.
« Останнє редагування: 04 Липень 2016, 16:28:11 від practic »

practic

  • Гість
Обнаружил такой документ: "Правила користування електричною енергією для населення"   http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1357-99-п/stru#Stru

В нём  ни слова от том жутком перечне.
Однако, есть упоминание про "Правила улаштування електроустановок". На rada.gov.ua не нашёл.
Нашёл тут: http://nmcpz.ho.ua/document/biblio/pue_12.pdf  И, так же, ни слова о документах, которые потребитель должен предоставить поставщику для заключения договора.

Прошу подсказать, как действовать далее в данной ситуации? Как заключить договор без лишних телодвижений и затрат времени?
« Останнє редагування: 04 Липень 2016, 22:16:06 від practic »

Kharkivenergy

  • Гість
1. Правова сторона питання:
У порядку ст. 358 Цивільного кодексу України учасники спільної часткової власності, як і індивідуальні власники, наділяються правами володіння, користування та розпорядження майна. Оскільки право кожного співвласника не обмежується якоюсь чітко визначеною частиною, а поширюється на усе спільне майно, право спільної часткової власності здійснюється співвласниками за їхньою згодою. Кожен співвласник наділений правом самостійного розпорядження часткою у праві спільної часткової власності. Тобто здійснення права на засадах спільної згоди учасників має розглядатися як загальне правило, винятки з якого можуть встановлюватись законом. Отже, якщо інше не встановлено законом, учасники спільної часткової власності здійснюють свої права на засадах загальної згоди. Тому кожен з учасників не має права укладати правочини щодо спільного майна без згоди інших.
Відповідно до ст. 26 Закону України “Про електроенергетику”            (далі – ЗУ) споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.
Відповідно до ст. 1 ЗУ споживачі енергії - суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.
Також у порядку п. 1.2 ПКЕЕ споживач електричної енергії – юридична або фізична особа, що використовує електричну енергію для забезпечення потреб власних електроустановок на підставі договору. Тобто споживач електричної енергії – це та особа, з якою укладено договір про користування (постачання) електричною енергією.
Крім того, згідно з п. 2 “Правил користування електричною енергією для населення” (далі – ПКЕЕН), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 № 1357, побутовий споживач – фізична особа, яка використовує електричну енергію для задоволення власних побутових потреб на підставі договору про користування електричною енергією з електропостачальником.
З однієї сторони, запитувач не має (і ніколи не мав) договірних відносин з АК “Харківобленерго”, тобто він не є споживачем компанії у розумінні ЗУ, ПКЕЕ, ПКЕЕН.
З іншої сторони, за даною адресою укладено договір про користування  електричною енергією зі споживачем (співвласником) – суб'єктом спільної часткової власності.
Цілком зрозуміло, що врегулювання відносин між енергопостачальником та співвласниками, які не є споживачами, потребують внесення змін до діючого договору за даною адресою.
У порядку ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до ст. 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Ініціювання замовником змін договірних умов використання електроенергії певної потужності є передумовою внесення змін до діючого договору.
Відповідно до п. 4 ПКЕЕН: “У договорі обов'язково зазначається величина потужності, яка визначається виходячи з потужності наявних у побутового споживача струмоприймачів. При цьому загальна потужність не може бути вищою за потужність, передбачену проектом об'єкта побутового споживача та/або технічними характеристиками зовнішніх електричних мереж об'єкта побутового споживача... Потужність нових об'єктів побутових споживачів, створених у результаті розділення об'єкта, визначається за проектною документацією, згідно з якою здійснюється це розділення (потужність об'єкта споживача (далі – потужність) – максимальна величина потужності за одночасного ввімкнення струмоприймачів на об'єкті побутового споживача, визначена на підставі проектних рішень та зазначена у договорі про користування електричною енергією. Див. п. 2 ПКЕЕН);
Виходячи з вищевказаного, письмове звернення до енергопостачальника з наданням інформації (документів та/або завірених копій) щодо особи власника (користувача), права власності (користування), домовленості співвласників на певні права здійснювати відповідні правочини є передумовою внесення змін та/або укладання договорів про користування електричною енергією (у тому числі у разі “розділення особових рахунків”).

2. Організаційно-технічна сторона питання:
Свого часу замовник будівництва (архітектурної споруди в цілому) виконав погоджені в установленому порядку проектні рішення, які відповідали наданим на той час технічним умовам та увів в експлуатацію електроустановку об'єкта будівництва. Погоджені в установленому порядку проектні рішення передбачали схеми електрозабезпечення та обліку електроустановки будівлі.
За умови відсутності “зміни технічних параметрів” (тобто збільшення величини дозволеної до використання потужності електроустановки внаслідок реконструкції чи технічного переоснащення об'єкта, підвищення рівня надійності електрозабезпечення електроустановки, зміни точки приєднання, зміни схеми живлення електроустановок замовника з однофазної на трифазну згідно з “Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж”, затвердженими постановою НКРЕ від 17.01.2013 № 32), організація встановлення додаткових комерційних (розрахункових) приладів обліку є, по суті, зміною існуючої електричної схеми обліку. 
Розрахункові засоби обліку електричної енергії встановлюються відповідно до вимог “Правил улаштування електроустановок”, ПКЕЕ та проектних рішень.
Проект встановлення розрахункових засобів обліку електричної енергії (зміни електричної схеми обліку) розробляється на підставі технічних рекомендацій (як вихідних даних на проектування в частині потужності об'єкта споживача, обліку, уставок релейного захисту), наданих електропередавальною організацією (згідно з роз'ясненнями, наданими АК “Харківобленерго” у листі НКРЕ від 14.05.2013  № 3175/26/47-13).
Проектна документація розробляється проектувальником (згідно з завданням на проектування) відповідно до діючих положень законодавства, будівельних норм, нормативних документів, затверджується замовником проекту та погоджується власниками (співвласниками) об'єкта (частини об'єкта), власниками та/або уповноваженими представниками власників (юридичними або фізичними особами) інженерних мереж (у даному   випадку – електричної мережі та/або елементів електричної мережі), розпорядниками вихідних даних (у обсязі встановлення відповідності проектних рішень вихідним даним).
Виходячи з вищевказаного, організація додаткових розрахункових засобів обліку та визначення потужності нових об'єктів побутових споживачів, створених у результаті розділення об'єкта, що здійснені за погодженою в установленому порядку проектною документацією, є передумовою внесення змін та/або укладання договорів про користування електричною енергією (у тому числі у разі “розділення особових рахунків”).

Згідно з п. 8 ПКЕЕН у разі розділення обліку електричної енергії оплата послуг облаштування вузла (вузлів) обліку електричної енергії здійснюється за рахунок осіб, з ініціативи яких проводиться відповідне розділення.