Автор Тема: Повірка багатотарифного лічильника  (Прочитано 6186 раз)

Ashmer

  • Гість
Доброго дня.
В 2008 році мені встановили багатотарифний лічильник. Лічильник я купував за власний кошт, не в Обленерго. Обленерго його мені запрограмував та встановив. З тих пір все добре працювало. І от в грудні 2015 року, до мене прийшли з РЕМ з пропозицією, замінити лічильник на інший (теж багатотарифний але іншого виробника) керуючись тим, що міжповірочний період для мого лічильника пройшов. Але при заміні лічильника вони мій лічильник залишають собі. Якщо я відмовляюсь, я повинен провести повірку свого лічильника за власний кошт. Роз'ясніть мені будь ласка як мені бути, тому що згідно постанови КМУ від 26 липня 1999 р. N 1357, Статті 40 Енергопостачальник безплатно: здійснює планові  повірку, обслуговування та ремонт приладів обліку (крім випадків,  передбачених абзацом першим пункту 17  цих Правил). Окрім цього, згідно Закон України "Про метрологію та метрологічну діяльність" Статті 4. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. То як мені бути? Дякую.

Walter

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #1 : 04 Січень 2016, 23:14:08 »
Ви хоча б марку і модель Вашого лічильника напишіть. Який там міжповірочний інтервал?

І ще питання: новий лічильник Обленерго ставить Вам безкоштовно?

Ashmer

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #2 : 05 Січень 2016, 00:05:34 »
Однофазный Элвин ЕТО 6HM 5-60А. Міжповірочний інтервал 6 років. Так, безкоштовно.

Нечипорук В.

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #3 : 05 Січень 2016, 02:59:06 »
Єлектролічильники населення мають бути в господарському віданні енергокомпанії. Невідомо які   документи оформлялися між Вами та Облом в момент надання придбаного Вами  лічильника для встановлення  енергокомпанією на Ваш об'єкт , але процедура, що відбулась- це передача лічильника в повне господарське відання енергокомпанії. Вона в подальшому нестиме всю відповідальність за питання обслуговування даного лічильника, як власник, в тому числі і здійснюючи заміну його на інший, в рамках конвеєру повірки лічильників населення. Ви, дефакто, вже не власник даного лічильника.

Walter

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #4 : 05 Січень 2016, 03:02:29 »
Питання в іншому: чому РЕС не хоче за власний кошт (як це передбачено) провести повірку наявного лічильника а намагається замінити його на інший?

Нечипорук В.

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #5 : 05 Січень 2016, 10:31:47 »
Енергетичний бізнес, як і будь який інший досягає своїх цілей завдяки оптимізації технологічного процесу, мінімізації витрат. Дороге задоволення дважди направляти фахівця для заміни лічильника.

Walter

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #6 : 05 Січень 2016, 20:03:21 »
Угу... Тобто встановити новий лічильник за 1500 грн дешевше, ніж зняти і  знову встановити старий. :)
Швидше за все Обленерго або не має програми для параметризації вказаного лічильника, або хоче замінити його на такий, який має функцію контролю обмеження споживаної потужності.

Ashmer

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #7 : 05 Січень 2016, 21:50:43 »
Спарва якраз в тому, що документи про передачу придбаного мною лічильника на баланс Обленерго не оформлювались (принаймі в мене нема акту прийому-передачі лічильника). І фактично, обленерго згоден з тим, що цей лічильник мій, тому що пропонує провести процедуру повірки за власний кошт.
Я скоріш за все погоджусь з пропозицією обленерго, тому що за законом лічильник дійсно має бути на балансі енергопостачальника. А вирішити цей спір можна лише через суд.
Взагалі я звернувся на цей форум не лише з метою почути думки стосовно свого питання, а ще і з тим щоб вказати на не врегульовані питання, які зачепили не лише мене, а ще кількох людей з якими мав спілкування.

Провокашка

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #8 : 06 Січень 2016, 00:54:53 »
Зазначена Вами ситуація "зговір споживача та енергокомпанії щодо порушення встановленого КМУ порядку облаштування обєкта населення електролічильником" вже обговорювалась на форумі. В проекті змін до Правил користування запропоновано часткове врегулювання подібних обставин (встановлення лічильника придбаного споживачем , за відсутності у енергокомпанії власного лічильника для встановлення).
Цікаво інше. Яку функцію Ви вважаєте треба дорегулювати?
- питання організації найдешевшого для всіх споживачів й безперервного процесу обслуговування лічильників (в тому числі багатотарифного) населення, в тому числі  на об'єкті конкретного споживача? , чи
 - задоволення бажання конкретного споживача вічно здійснюватимати розрахунки за конкретним, йому "близьким" лічильником?
Якщо друге , то  "будь який каприз за Ваші гроші". А мені важливе здешевлення даної функції- я за першу формулу, й не згодна оплачувати в загальному тарифі Ваші "побажання".

Ashmer

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #9 : 06 Січень 2016, 02:01:45 »
Ось декілька варіантів, які на мій погляд можуть врегулювати вище зазначене питання:
- Внести зміни до ст.8 постанови КМУ від 26 липня 1999 р. N 1357 про те, що лічильник може придбати не лише енергопостачальник, а і споживач, проте споживач забов'язаний передати придбаний ним лічильник у власність енергопостачальнику.
- Або внести зміни до ст.12 постанови КМУ від 26 липня 1999 р. N 1357 про те що споживач має право придбати лічильник і не лише у енергопостачальника і знову ж таки забов'язаний передати цей лічильник у власність енергопостачальнику.
- Або надати споживачеві право придбати лічильник і не забов'язувати передавати його на баланс енергопостачальника, тобто лишити у власності споживача, але в такому випадку зазначити що споживач забов'язаний проводити повірку, ремонт, обслуговування та інше за власний кошт. Тобто, якщо лічильник споживача, то і вся відповідальність на ньому.
Просто нічого подібного я в законі про метрологію та в постанові КМУ я не знайшов.

Walter

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #10 : 06 Січень 2016, 02:03:16 »
І шо у Вашій ситуації  ці зміни допоможуть? 

Ashmer

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #11 : 06 Січень 2016, 02:40:50 »
Ці зміни допоможуть новим споживачам, котрі перейдуть на багатотарифний облік і в майбутньому не сткнуться з тими питаннями з якими довелось мати справу мені. Типу, чого це я маю дарувати обленерго мною придбаний лічильник ? Чи чого це я маю проводити повірку лічильника, коли в постанові вказано, що це обов'язки енергопостачальника?

Walter

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #12 : 06 Січень 2016, 02:52:22 »
Ну, ви не даруєте лічильник,а обмінюєте старий на новий.  Це трохи різні речі.
Щодо  проведення повірки лічильника за  ваш власний рахунок,  то ще ніхто не дав посилання , що так має бути.
Поки що навпаки,всі пишуть,що це проводиться за рахунок Обленерго.

Ashmer

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #13 : 06 Січень 2016, 03:38:25 »
З тим що це обмін, а не дарування, погоджусь. Тому скоріш за все, я і прийму цю пропозицію.
А стосовно планової повірки за власний кошт, ніхто і не зможе дати посилання на таке, тому що скрізь прописано, що це обов'язки енергопостачальника. Хоча мені пропонували зробити це за власний кошт. Тому то і виникла проблема, що всі лічильники мають бути у власності енергопостачальника, хоча іноді буває не зовсім так.

Walter

  • Гість
Re: Повірка багатотарифного лічильника
« Reply #14 : 06 Січень 2016, 07:04:43 »

А стосовно планової повірки за власний кошт, ніхто і не зможе дати посилання на таке, тому що скрізь прописано, що це обов'язки енергопостачальника. Хоча мені пропонували зробити це за власний кошт. Тому то і виникла проблема, що всі лічильники мають бути у власності енергопостачальника, хоча іноді буває не зовсім так.

Нехай Вам письмово напишуть,  що повірку лічильника Ви повинні провести за власні кошти   ;)