Автор Тема: Щодо норми нарахування оплати за газ в разі відсутності гарячої води  (Прочитано 2584 раз)

Mikhail

  • Гість
Я хочу висловити свою думку, та отримати відповідь від НКРЕ,

Щодо норми нарахування оплати за газ в разі відсутності гарячої води

Як сказано в "роз'ясненні НКРЕ щодо неправомірного нарахування облгазами коштів за використання природного газу населенням" від 12/08/2014 року :

Цитувати
Щодо ситуації з можливим підвищенням вартості наданих послуг з газопостачання, то пункт 5 примітки до Норм споживання передбачає, що у разі перерви у централізованому гарячому водопостачанні населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 18,3 м3 на 1 людину на місяць (тобто, збільшується майже в два рази порівняно з нормою споживання, встановленою для споживача у якого наявна плита газова та централізоване гаряче водопостачання).

Термін відсутності гарячого водопостачання, в який не включається перерва в його постачанні у нічний час, фіксується в двосторонньому акті, що підписується теплопостачальною та газозбутовою організаціями і є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопостачання та газ. За цей період населення не здійснює плату за користування централізованим гарячим водопостачанням. Газозбутова організація після закінчення півріччя надсилає абоненту перерахунок за спожитий газ в період відсутності централізованого гарячого водопостачання.


На мою думку, такий підхід був би справедливим якби всі споживачі, як це було років 15-20 назад, не мали у користуванні лічильників об'єму спожитої
води. Тобто цей підхід допустимий у разі якщо чітко ясно, що за розрахунками та нормами споживання одна людина споживає, скажімо 11 (припУстимо) метрів кубічних холодної води на місяць, та 5 ( припУстимо ) гарячої. І ця норма незмінна. Як це і було років 20 назад.

Але ж зараз ситуація змінилася. Майже у всіх споживачів є лічильники спожитої води.

І мені вбачається, що діяти таким чином, збільшуючи "в лоб" в два рази оплату за газ - несправедливо.

Я вважаю, що потрібно враховувати середнє споживання гарячої води даним конкретним власником квартири ( доречі кількість людей тут буде - нідочого )
за деякий період ( скажімо середнє значення за попередній квартал ), не враховуючи той місяць, коли саме не було гарячої води.

Тоді це буде справедливо.

А то виходить, що, скажімо, ми споживаємо в середньому 5 кубів гарячої води на двох у місяць, а платити повинні за "відсутність" 5*2 = 10  кубів за двох.

( або навіть виходячи з розрахунку 11*2 = 22 ). І це в тому разі якщо збільшення оплати за газ в два рази вираховано саме з урахуванням "постійного" об'єму

споживаної води помножене на кількість осіб. Якщо ж ні - то тоді взагалі так не має бути ( збільшення оплати в два рази без свідомих розрахунків ).


З повагою...
 

P.S. Щодо встановки газових лічильників за державною програмою, то це -  дуууже далека перспектива, зважаючи на стан економіки в нашій Країні.


 
« Останнє редагування: 27 Серпень 2014, 21:30:41 від Mikhail »

Offline НКРЕ

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 1132
  • На особисті повідомлення не відповідаю
    • Перегляд профілю
Відповідь
« Reply #1 : 04 Вересень 2014, 16:47:21 »
Відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про природні монополії» національні комісії регулювання природних монополій є державними колегіальними органами, які утворюються та ліквідуються Президентом України.
Згідно з пунктом 1 Указу Президента України від 27.08.2014 № 693/2014 Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, було ліквідовано.
   Разом з тим, згідно з положенням статті 19 Конституції України органи державної влади зобов’язані здійснювати свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Розробником Норм споживання природного газу населенням у разі відсутності лічильників газу, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.1996 №619, був Державний комітет по нафтовій, газовій та нафтопереробній промисловості, правонаступником якого на сьогоднішній день є Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.
Отже, з огляду на вищенаведене, з метою надання пропозицій та зауважень стосовно питань, викладених у Вашому зверненні, доцільно звертатись до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України для розгляду і реагування в межах наданих повноважень.