Автор Тема: Зловживання пунктом 1.6 у відмовах Обленерго  (Прочитано 41269 раз)

Madcat

  • Гість
31 березня мною подано скаргу на бездіяльність Рівненського РЕМ ПАТ "Рівнеобленерго" у зв'язку з неправомірним використання п. 1.6 для відмови, на ім'я завідуючого сектору НКРЕ в Рівненській області, за вх. номером 30-17-19а/212 від 31.03.2014.

Коротко, суть в чому:
Порушено п. 1.3 Правил «Електропередавальна організація не має права відмовити в приєднанні до її мереж електроустановки замовника за умови дотримання ним вимог цих Правил.»
Неправомірно використане посилання на п 1.6 Правил. Сільська рада тричі (мені, обленерго та НКРЕ) чітко вказала, що ділянка не належить до території, що підлягає комплексній забудові та що питання комплексної забудови території не розглядається. Обленерго не надало жодних документів, які б підтверджували існування будь-яких рішень про організацію комплексної забудови, не існує рішень про організацію масиву нової забудови, згідно проекту землеустрою земельна ділянка виділялася індивідуально.
Земельна ділянка знаходиться на вже забудованій електрифікованій вулиці, тому згідно визначення термінів в принципі не може розглядатися як частина будь-якого іншого цілісного містобудівного елементу, як то район/квартал/вулиця.
Порушено Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", а саме 8 абзац пункту 5 статті 4-1, яким не допускається відмова у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні. Обленерго двічі відмовляло у приєднанні, при чому у першій відмові оперувало не визначений чинним законодавством юридичними термінами, спиралося на Закони України які на момент подання заяви були такими які втратили чинність ще в 2011 році, а у другій відмові неправомірно вказало причиною відмови пункт 1.6 Правил, який не був вказаний у першій відмові, чим порушило вищевказаний Закон.

Наразі від НКРЕ у Рівненський області я отримав відповідь, що фахівці сектору не можуть співставити мою позицію, позицію сільської ради щодо тлумачення містобудівного законодавства та положення п 1.6 Правил. Також зазначається, що моє звернення направлено до НКРЕ (Я так розумію – головного офісу)

Як неодноразово зазначає в своїх листах НКРЕ всі суб’єкти повинні діяти та приймати рішення ВИКЛЮЧНО В МЕЖАХ СВОЄЇ КОМПЕТЕНЦІЇ, можна стверджувати, що ні Обленерго, ні НКРЕ в межах своєї компетенції не те що не можуть тлумачити містобудівне законодавство.
  • НКРЕ і ОБленерго просто зобов’язані у вирішенні питань приєднання керуватися виключно Правилами приєднання (Постанова НКРЕ №32) та рішеннями інших державних органів в межах їх (органів) компетенції.
  • У даній ситуації єдиним хто має компетенцію приймати чи не приймати рішення про комплексну забудову є сільська рада.
  • Єдиною державною інспекцією, що може мати повноваження тлумачити містобудівне законодавство та діяльність органів державної влади в сфері містобудування є Державна Архітектурно-будівельна Інспекція України. За більш ніж 4 роки з моменту виділення вказаної земельної ділянки ДАБІ жодних порушень не виявила та без жодних застережень зареєструвала повідомлення про початок будівництва.
Тобто Обленерго дозволяється відмовляти за пунктом 1.6 виключно за умови існування рішення про комплексну забудову території або прийняття детального плану територій (ДПТ - при виділення ділянки після 2011 року).

Аргументую більш розгорнуто по ситуації та в загальному:

Згідно законодавства, чинного на момент виділення земельних ділянок (початок 2010 року), єдиним компетентним органом, що має право вирішувати приналежність ділянки до району комплексної забудови була виключно сільська рада. А саме - Закон України «Про планування і забудову територій» - «Рішення щодо  організації  комплексної  забудови  території у визначених межах  приймаються  відповідними  місцевими  радами  на підставі техніко-економічних та містобудівних обґрунтувань». Техніко-економічні та містобудівні обґрунтування для виділення земельної ділянки не містили жодних таких підстав, виділення  погоджене та підписане начальником відділу містобудування, архітектури та ЖКГ райдержадміністрації, що зазначено в проекті землеустрою. Тобто на момент виділення земельних ділянок сільська рада діяла виключно в межах своє компетенції.

Згідно чинного на той час і тепер законодавства, а також згідно листа НКРЕ №2421/28/2713 від 27.09.2013 за авторством члена НКРЕ Ю. Власенка «кількість ділянок, яка може утворювати територію, що підлягає  комплексній забудові, визначається рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районною державною адміністрацією відповідно до їх повноважень».
Сільська рада не зобов’язана приймати рішення про комплексну забудову при виділенні земельних ділянок, як це стверджує Обленерго, а лише має повноваження зробити це, виходячи виключно з власного бачення розвитку населеного пункту.
Приклади:
-   На існуючій електрифікованій вулиці індивідуально виділено 2 земельні ділянки з запасу селищної ради
-   На вулиці з існуючою забудовою з однієї сторони - виділено земельні ділянки з іншої сторони вулиці.
-   Виділено 100 ділянок в різних частинах населеного пункту
-   Виділено 50 ділянок поруч з існуючою т/підстанцією чи лінією 0,4 кВ.
-   Виділено 400 ділянок поруч з існуючою лінією 10 кВ.
У якому випадку приймати рішення про організацію комплексної забудови? Обленерго стверджує, що у всіх; хтось скаже, виходячи з елементарної логіки – лише в останньому. Але знаходячись у правовому полі, мусимо користуватися виключно законодавством. Закон чітко каже, що єдиним компетентним органом який це може вирішувати є сільська рада.

Хочу добавити, - мені було надано копію іншого листа НКРЕ, в якому для іншого абонента в схожій ситуації було «роз’яснено» та «протлумачено» містобудівне законодавство. Аргументами було:
«Комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж». Хотілося би добавити в розрізі вищесказаного – якщо сільська рада вважає це за доцільне.
«У разі відсутності відповідного рішення з приводу комплексної забудови не передбачено проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж» - тут суцільне перекручення. Якщо біля виділеної ділянки, на думку сільської ради, існує зовнішня інженерно-транспортна мережа, то наведене твердження не має підстав для існувань.

Перекручення фактів, підміна юридичних понять та трактування законів поза межою власної компетенції - це відомі фішки більшості Обленерго, яким вигідно підключати абонентів з мінімальними витратами та максимальною маржою для себе. Питання лише чи буде їм в цьому підігрувати НКРЕ?

Trend

  • Гість
Як неодноразово зазначає в своїх листах НКРЕ всі суб’єкти повинні діяти та приймати рішення ВИКЛЮЧНО В МЕЖАХ СВОЄЇ КОМПЕТЕНЦІЇ, можна стверджувати, що ні Обленерго, ні НКРЕ в межах своєї компетенції не те що не можуть тлумачити містобудівне законодавство.
не втримався - а у Вас є компетенція перевіряти компетенцію інших?  :)

Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" і усі посилання на його порушення тут недоречні. Не входить в сферу дії.
Цитувати
трактування законів поза межою власної компетенції
;)

А так взагалі нічо написано, подивлюсь як НКРЕ втілюватиме своє рішення про залучення обленерго до розгляду звернень на форумі, з дотриманням Закону "Про захист персональних даних" і закону "Про звернення громадян".

Madcat

  • Гість
не втримався - а у Вас є компетенція перевіряти компетенцію інших?  :)
Я не приймаю рішення на освнові власних суджень, а лише їх висловлюю - так що мені можна :) Для визначення правомірності моїх суджень є державні органи що зобов'язані приймати рішення, в межах власної компетенції, від НКРЕ до прокуратури і суду.
Цитувати
Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" і усі посилання на його порушення тут недоречні. Не входить в сферу дії.
Тут можна сперечатися, юрист сказав, що даний Закон часто в судових спорах використовують для аргументації неправомірної відмови на повторні звернення. Хоча я - не юрист.

exkaliburniys

  • Гість
Дуже цікаве запитання - от тільки цікавить чому направлено до головного офісу НКРЕ? Мабуть тільки їм відомо як ці закони з приєднання мають працювати, а всім іншим ні...всі інші люди на планеті Земля правильність цих законів просто не розуміють((
Пропоную писати все те що стосується приєднання до електромереж (щоб це питання десь не втратилось) в одній темі створеною НКРЕ.
http://forum.nerc.gov.ua/index.php?topic=1366.0
Ще для вирішення цього питання потрібно проконтролювати зміні в правилах приєднання (які повинні бути на початку квітня).
Обленерго ніколи не відмовляє в приєднанні, а каже що "є підстави вважати, що закон для нас не писаний").

Нечипорук В.

  • Гість
Все простіше. Саме фахівцям центрального офісу НКРЕ прийшлось пройти РИМ,КРИМ та мідні труби, щоб погодити кожне положення Правил приєднання з ключовими органами влади, зокрема Мінрегіонбудом, Держкомпідприємництвом, Мінюстом,АМК. Якщо б НКРЕ одноосібно створювало б документ, то інше питання, а так Правила продукт суспільного компромісу.

exkaliburniys

  • Гість
Ну не знаю...я щось не оцінив і взагалі не знаю ,чесно, жодної людини яка б оцінила позитивно нові правила приєднання. Тому може і кажу десь "лишнього"...

exkaliburniys

  • Гість
Просто хотів сказати чому прадставництво НКРЕ в області не вирішило це питання, а направляє його до Києва.

Нечипорук В.

  • Гість
Коли Ви станете Депутатами ВР, то приймете Закон, який усуне всі дірки в законодавстві, створеному до ВАС. Й тоді фахівці "місцевого НКРЕ" з легкістю врегуюють  спір з Обленерго не наражаючись на меч "заборони виходити за межі наданих повноважень".

exkaliburniys

  • Гість
"Коли Ви станете Депутатами ВР, то приймете Закон, який усуне всі дірки в законодавстві, створеному до ВАС. Й тоді фахівці "місцевого НКРЕ" з легкістю врегуюють  спір з Обленерго не наражаючись на меч "заборони виходити за межі наданих повноважень"."
Нуу дуже складно назвати "дірками в законі" надання обленерго ще більших, майже необмежених монопольних повноважень вплоть до написання Законів в енергетиці. Дожилися що навіть "місцевий НКРЕ" не може врегулювати з обленерго спірні питання??
А поки я не став Депутатом ВР даю шанс виправити ситуацію...

Madcat

  • Гість
Володимир Олександрович, я розумію, що можна трактувани закон по всякому, у нас держава така, що "закон як дишло, як повернув - так і вийшло". Але погодьтесь, в правовому суспільстві, у тій самій Європі, всі спірні питання з неоднозначністю трактувань вирішується на користь громадян, а не "природніх монополій". Тому що держава та її органи-представники мають зобов'язання захищати громадян, а монопольний бізнес повинен враховувати ризики у зв'язку з презумпцією виновності при невиконанні власних зобов'язань.

Madcat

  • Гість
Цікаво було б почути коментар від Рівнеобленерго.

exkaliburniys

  • Гість
Ви не уточнили чи є в Сіль Ради детальний план забудови території (не плутати з генеральним)?
Детальний план може бути, а може і не бути.
Зазвичай їх в сіль раді не має, а заставлять сіль раду ні обленерго ні нкре для їх розроблення не можуть.
"Рішення   з   питань   планування  та  забудови  територій
приймаються   сільськими,   селищними,   міськими   радами  та  їх
виконавчими  органами,  районними,  обласними радами, Київською та
Севастопольською   міськими  державними  адміністраціями  в  межах
визначених  законом  повноважень з урахуванням вимог містобудівної
документації."

{  Частина  третя статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3038-17
Тому дуже цікаво що тут для місцевого НКРЕ в цій ситуації не зрозуміло і чому такі питання виникають і виникають постійно?

exkaliburniys

  • Гість
Якщо я в чомусь не правий, то хотілося б почути адекватне роз`яснення згідно законів чим керуються обленерго в плані того (що детальний план обов`язково повинен бути).

Madcat

  • Гість
Якщо я в чомусь не правий, то хотілося б почути адекватне роз`яснення згідно законів чим керуються обленерго в плані того (що детальний план обов`язково повинен бути).
Детального плану територій немає, це підтвердили в сільраді і районній архітектурі. На момент виділення індивідуальних ділянок діяв інший закон, яким створення ДПТ не було обов'язковим для дій по землеустрою. Власне, обов'язкове прийняття ДПТ і зараз відтерміноване перехідними положеннями до 2015 року. Так що відсутність ДПТ не є порушенням законом, а рішення про його створення чи не створення є виключно компетенцією сільської ради.

P.S. ДПТ необхідний з 2015 виключно в розрізі роздачі нових земельних ділянок. Створювати ДПТ для вже виділених ділянок не допускається, мабуть окрім випадків комплексної реставрації історичної забудови.

З А К О Н   У К Р А Ї Н И
Про регулювання містобудівної діяльності
Розділ V
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
     6.  До  1  січня 2015 року рішення щодо визначення та надання
містобудівних  умов  і  обмежень  на  територіях, де відповідно до
цього  Закону  не  затверджені  плани зонування або детальні плани
територій,   приймають   уповноважені   органи  містобудування  та
архітектури  з  урахуванням попередніх планувальних рішень у межах
встановленого законодавством строку.
{  Пункт  6  розділу  V  із  змінами, внесеними згідно із Законами
N  4052-VI  (  4052-17  ) від 17.11.2011, N 606-VII ( 606-18 ) від
19.09.2013 }

     6-1. Встановити, що дія частин третьої та четвертої статті 24
цього  Закону до 1 січня 2015 року не поширюється на території, де
відповідно  до  цього  Закону  не  затверджені плани зонування або
детальні плани територій.
{  Розділ  V  доповнено  пунктом  6-1  згідно із Законом N 606-VII
( 606-18 ) від 19.09.2013 }
« Останнє редагування: 23 Квітень 2014, 10:58:49 від Madcat »

exkaliburniys

  • Гість
Детальний план території визначає:
     1) принципи планувально-просторової організації забудови;
     2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
     3) функціональне  призначення,  режим  та  параметри забудови
однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з
будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
     4) містобудівні  умови та обмеження (у разі відсутності плану
зонування території) або уточнення містобудівних умов та  обмежень
згідно із планом зонування території;
     5) потребу   в   підприємствах   і   закладах  обслуговування
населення, місце їх розташування;
     6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
     7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
     8) систему інженерних мереж;
     9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
     10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у
формуванні екомережі;
{  Пункт  10  частини  четвертої  статті  19 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 5496-VI ( 5496-17 ) від 20.11.2012 }
     11)  межі  прибережних  захисних  смуг  і  пляжних зон водних
об’єктів (у разі відсутності плану зонування території).
{  Частину  четверту  статті  19  доповнено  пунктом  11 згідно із
Законом N 5496-VI ( 5496-17 ) від 20.11.2012 }

Взагалі маю сумніви що хоча б в однієї сіль. ради такий (правильний і в повному обсязі) план є...