Автор Тема: Газопостачання  (Прочитано 3491 раз)

Offline Віктор

  • Newbie
  • *
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
Газопостачання
« : 14 Травень 2012, 11:06:13 »
Вашу сторінку відвідують чимало користувачів природного газу в приватному секторі. Звідси вони можуть для себе взяти корисну інформацію  та користуватися в повсякденному житті. Тому просимо Вас надавати повні, компетентні  відповіді з роз*ясненнями та коментарями. В даному  випадку змоделюємо ситуацію. Абонент А. провів заміну газового котла ( не достатньо вичитав умови договору, ПБСГУ,  необхідно було терміново провести заміну...). Таке життя, робота була виконана без відповідних проектних та технічних документів. Працівники газових служб при проведенні ПТО, керуючись п.4.5.7 ПБСГУ  відключили гозовий прилад (видимим розривом) та встановили  пломбу на запірному пристрої. Абонент А. відмовився підписувати акт про відключення. Для повторного підписання акта з свідками або виборною особою в доступі до власного приміщення відмовлено.  Зима холодно, малень діти, старі батьки. Зриває пломбу - пускаємо газ. Приватний сектор. Лічильник газу встановлений на вході в проміщення.  При наступному ПТО виявляється пошкоження пломби. Прокоментуйте, будь ласка , дії газової організації, що вона повинна зробити та які покарання, понесене абонент А. Дякую. Чекаю Вашу відповідь.

Offline НКРЕ

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 1132
  • На особисті повідомлення не відповідаю
    • Перегляд профілю
Відповідь НКРЕ
« Reply #1 : 21 Травень 2012, 16:07:00 »
Відносини між газопостачальними підприємствами, газорозподільними підприємствами  та фізичними особами (населенням) - споживачами  газу регулюються Правилами надання населенню послуг з газопостачання, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.1999 № 2246 (далі– Правила).
Відповідно до положень пункту 3 Правил, постачання природного скрапленого газу здійснюється безперервно відповідно до Правил безпеки систем газопостачання, що затверджуються Держнаглядохоронпраці, та цих Правил.
Згідно вимог пункту 29 Правил, споживач зобов'язаний, зокрема, виконувати вимоги Правил безпеки систем газопостачання України та цих Правил.
Пунктом 4.5.7 Правил безпеки передбачено, що переміщення і заміна газових приладів і апаратів провадяться спеціалізованими підприємствами газового господарства або газовими службами підприємств з урахуванням вимог нормативних документів і внесенням змін в технічну документацію.
Пунктом 6 Правил передбачено, що газопостачання припиняється, зокрема, у разі самовільного підключення газових приладів і пристроїв споживача до системи газопостачання та порушення споживачем Правил безпеки систем газопостачання, що створює загрозу виникнення аварійної ситуації.
Таким чином, заміна газових приладів споживача має здійснюватися з урахуванням вимог нормативних документів і внесенням змін в технічну документацію, а отже споживач зобов’язаний узгодити заміну встановлених газових приладів у своєму приміщенні із газопостачальним підприємством.
Відповідно до пункту 31 Правил газорозподільне підприємство має право, зокрема, вимагати від споживача відшкодування збитків згідно з Порядком відшкодування збитків, завданих газопостачальній або газотранспортній організації внаслідок порушення споживачем природного газу цих Правил, затвердженого постановою НКРЕ від 29.05.2003 № 475 (далі – Порядок відшкодування збитків).
Так, згідно з пунктом 2.5 Порядку відшкодування збитків у разі відмови споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані газові прилади (пристрої) та лічильники газу, представникам газопостачального (газорозподільного) підприємства у випадках, передбачених Правилами для контрольного зняття показань лічильників газу, проведення інвентаризації газового обладнання, планово-технічного обслуговування, припинення газопостачання, нарахування плати за спожитий газ здійснюється за Нормами з дня останнього зняття показань лічильника до дня, коли буде забезпечено вільний доступ представника газопостачального/газорозподільного підприємства до лічильника.
Факт відсутності вільного доступу має бути засвідчений виборною особою будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування та оформлений відповідним актом (при цьому підпис споживача не обов’язковий).
Враховуючи вищевикладене, у випадку наведеному у Вашому зверненні, газопостачання споживачу повинно бути припинене в установленому порядку, Відновлення газопостачання відбувається після усунення порушень, сплати споживачем боргу та відшкодування збитків, завданих його неправомірними діями газопостачальному або газорозподільному підприємству.
НКРЕ