Перегляд Повідомлень

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Betelgeuse

Сторінок: [1]
1
В доповнення до посту від 25.04.2019. Пункт 2.4.2 ПРРЕЕ: "У договорі про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії зазначаються величини дозволеної (договірної) та приєднаної потужності, які визначаються виходячи з проектних рішень та потужності наявних у споживача струмоприймачів. Потужність об’єкта споживача повинна обмежуватись на рівні потужності, передбаченої проектом указаного об’єкта споживача та/або технічними характеристиками зовнішніх електричних мереж указаного об’єкта споживача."

І ще раз щодо морально-етичного аспекта питання: будинки, в яких обмежуюється потужність, обираються за пинципом проживання в них скаржників на неякісну напругу. Тобто Оператор таким чином "карає" громадян, що скаржаться. Крім вищенаведених прикладів в м. Коломиї, що висвітлені в ЗМІ, останнє тому підтвердження - електронне звернення (скарга) на урядову гарячу лінію мешканців Богородчанського р-ну, Ів.-Франківської обл. від 02.04.2019 (додаю). Дикий капіталізм.

2
Прошу НКРЕКП надати правову оцінку діяльності ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго" щодо правомірності обмеження потужності споживачам багатоквартирних будинків (до 1,2 кВт) лічильниками з функцією обмеження потужності.
Я не НКРЕКП, але:
Вважаю, що в ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго некваліфікований персонал
Вони путають вимоги ДБН В.2.5-23:2010, Таблиця 3.1 – Питомі розрахункові електричні навантаження жител 1-го та 2-го видів
http://kbu.org.ua/assets/app/documents/dbn2/92.1.%20%D0%94%D0%91%D0%9D%20%D0%92.2.5-23~2010.%20%D0%86%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%20%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B1%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%96.pdf
стор.20 , які відносяться до проектування
і не зважають на
Примітка 1. Для вибору приладів обліку та апаратів захисту на вводі житла (квартири) приймають питоме розрахункове навантаження одного житла (значення cosφ див. табл. 3.6)
Наприклад:
є 60-ти квартирний будинок. По таблиці для "в будинках з плитами на природному газі" навантаження  для будинку з 60-ти квартир*1,14 кВт/житло= 68,4 кВт
а для одної квавртири береться  5 кВт/житло (по Примітці 1, наведеній вище)

Для "тупих" кажуть 1,2 кВт , (близьке до 1,14 кВт). Спосіб тиснути на громадян із-за "тупості"

Цілком з Вами згідний! Проте думаю, що персонал ОСР не настільки некваліфікований, а діє продумано в користь того ж Оператора. Обмеження споживачів до договірної потужності передбачено підп. 5 пункту 5.1.1 ПРРЕЕ. Але практика укладання договорів з споживачами з дозволеною до використання потужністю 1,2 кВт, з якою погодились некваліфіковані споживачі підписавши договір, не правильна. Оскільки дозволена до використання договірна потужність має відповідати технічним умовам або ж проектно-технічній документації на будівництво. В разі якщо така документація не збережена сторонами (а воно в більшості так і є, оскільки будівлі старої забудови), договірна потужність визначається виходячи з комплексного аналізу технічних характеристик схеми електропостачання (вираховування пропускної потужності ввідних кабелів згідно ПУЕ) але у відповідності до ДБН В.2.5-23:2010. І це є офіційною позицією Держенергонагляду. Таким чином договірна потужність, що встановлюється ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго", визначена з грубими порушеннями. І в цій ситуації слід апелювати до норм цивільного права, виходячи з необхідності ініціювання змін в договірних відносинах. Антимонопольне законодавство і законодавство про захист прав споживачів в цьому випадку теж на стороні споживача.

3
"Прикарпаттяобленерго" діє правомірно, якщо між ним та балансоутримувачем багатоквартирного будинку будинку укладено договір про спільне використання технологічних електричних мереж. Виключно у цьому випадку відносини оператора системи розподілу (далі - ОСР) та мешканця квартири включають взаємні права та обов'язки в частині "дотримуюсь дозволеної величини потужності" -" гарантую забезпечення стандартного рівня відхилення напруги та несу фінансову  відповідальність за понаднормативні відхилення". Ваше посилання на норму Закону про захист прав споживачів є некоректним, тому, що тарифоутворення у сфері природних монополій, на відміну від конкурентних торговельних відносин,  передбачає принцип "монополіст має забезпечувати цільове (встановлена структура витрат та  економічно обгрунтована інвестиційна програма) витрачання коштів з метою досягнення найменш можливої вартості послуг ". Встановлювати усім побутовим споживачам лічильники з обмеженням потужності - марнотритство!
Якщо ж такий договір не підписувався, то вищезазначені права та обовязки встановлюються між ОСР та балансоутримувачем будинку на вводі у будинок. Відповідне обмеження потужності має здійснюватись на межі балансового розмежування (якщо будинок вцілому допустить перевищення дозволеної потужності, то має відбутись відключення).  При цьому балансоутримувач будинку повинен зареєструватись як Оператор малої системи розподілу та, відповідно має :
- укласти з мешканцями договори про розподіл електричної енергії;
- зазначити в цих договорах дозволену потужність та контролювати її ;
-  нести відповідальність за якість напруги в квартирах.
Всі інші емоції в сюжеті- спроба відтягнути кінець соціалістичної безвідповідальності.
Невдаючись до розгорнутих дискусій напевно з Вами не погоджусь і бачу потребу в кваліфікованішій правовій оцінці таких прецедентів з огляду на судову практику. Оскільки я на форумі недавно, не могли б Ви навести приклад, коли  до обговорення чи надання висновків чи  підсумків, приєднується Регулятор? Тому що поки що в жодній створеній темі цього не побачив.
Оцінку емоційності сюжету давати не варто: посилання суто для загальної уяви про те, як виникло питання. Лише формально.

4
Прошу НКРЕКП надати правову оцінку діяльності ОСР АТ "Прикарпаттяобленерго" щодо правомірності обмеження потужності споживачам багатоквартирних будинків (до 1,2 кВт) лічильниками з функцією обмеження потужності.
Детальніше за посиланнями:
 https://ntktv.ua/news/novi_elektrolichyl%60nyky_ne_dozvolyayut%60_kolomyyanam_praty_ta_pylososyty_video/
https://www.youtube.com/watch?v=q468kqQUWbg

Зазначена практика не викликала б ніяких питань, якщо б обмежувалась потужність всім споживачам без винятку, а не вибірково окремим будинкам. Крім того, як стало відомо, будинки обрані за пинципом проживання в них скаржників на неякісну напругу. Тобто можна припустити, що оператор таким чином "покарав" громадян, що наважились скаржити.

Слід звернути увагу, що відповідно до  пункту 1 статті 17 «Про захист прав споживачів», за всіма споживачами однаковою мірою визнається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів не допускається, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами.
Тобто приведення величини споживання потужності до договірної слід застосовувати або всім без виключення, або нікому.
PS. Чи змінить це ситуацію з неякісним електропостачанням? Адже навіть якщо споживачі куплять кВт і збільшать дозволену потужність вкладати кошти в розвиток електромереж в районах з дефіцитом пропускної потужності всерівно доведеться.

5
НКРЕКП, ви даєте відповіді в темах форуму, чи тут лише спілкуються споживачі між собою?
Напишіть про вашу позицію щодо порушеного питання!

6
Регулятор ще 06.02.2019 запевнив в цій темі, що "відповідь буде надано у встановлений законодавством термін", оскільки аналогічне звернення надійшло офіційно. Чи можна ознайомитись з цією відповіддю на форумі?

7
Цікаво було б почитати коментар НКРЕКП, бо таке враження, що Регулятор не коментує спеціально, щоб не створювати прецедентів. А воно трохи заангажовано. Хоча на Регулятора це подібно)

8
В листі НКРЕКП від 16.10.2018 № 9395/17.1.3/7-18, адресованого операторам систем розподілу (ліцензіатам з розподілу електричної енергії) зазначено, що вирішення питання щодо приєднання до електричних мереж садових будинків на земельних ділянках, які розташовані на територіях садових/садівничих товариств, на яких відсутні електричні мережі ОСР, проте здійснено електрифікацію мережами садових товариств/садівничих товариств, має здійснюватись за умов дотримання вимог, встановлених пунктом 4.1.11 глави 4.1 розділу ІV Кодексу, а саме: у рахунок зменшення договірної потужності за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії на напрузі приєднання власних струмоприймачів суб’єкта господарювання.

В тому разі, якщо на земельній ділянці, яка розташована на території садового/садівничого товариства, влаштовані електричні мережі ОСР і така територія вже електрифікована мережами ОСР спільно із електромережами садового/садівничого товариства (повністю/частково, спільною підвіскою проводів тощо), чи може в цьому разі ОСР відмовити замовнику в приєднанні садового будинку на цій території до своїх електромереж, якщо замовник заявив про такий намір (заявою на приєднання)?

9
Порушене в зверненні питання щодо диф. тарифів на 2019 рік не відноситься до компетенції АТ "Прикарпаттяобленерго". Однак, надаємо відповідну інформацію з офіційного сайту ТОВ "Прикарпатенерготрейд":

Оскільки листи-повідомлення належали АТ "Прикарпаттяобленерго", а на сайті ТОВ "Прикарпатенерготрейд" на момент створення посту відповідних роз'яснень чи комерційних пропозицій не було, існувала потреба в цьому питанні.
На разі ситуація зрозуміла.

10
Добрий день.
Звертаю своє питання сюди з іншої гілки форуму для отримання відповіді також і від енергопостачальника (сподіваюсь це не суперечит правилам форуму):
http://forum.nerc.gov.ua/index.php?topic=6422.0

11
Доброго дня.
З 01 січня 2019 року втрачають чинність тарифи, диференційовані за періодами часу (для непобутових споживачів), які визначалися згідно з постановою НКРЕ від 20 грудня 2001 року № 1241 «Про тарифи, диференційовані за періодами часу» (постанова НКРЕ від 20 грудня 2001 року № 1241 втрачає чинність згідно з постановою НКРЕКП від 23 серпня 2018 року № 894).

На сторінці сайту НКРЕКП http://www.nerc.gov.ua/?news=8487 міститься коментар: "Варто зазначити, що до впровадження повномасштабного ринку електричної енергії продовжує функціонувати Оптовий ринок електричної енергії України на якому ціна електричної енергії формується погодинно та пропорційно добовому графіку навантаження, а саме в періоди максимального навантаження Об’єднаної енергетичної системи України ціна на електричну енергію найвища, та в періоди мінімального навантаження Об’єднаної енергетичної системи України – ціна на електричну енергію найнижча. Відповідно енергопостачальник має змогу формувати ціну на електричну енергію для споживача з урахуванням рівня погодинної ціни на електричну енергію в Оптовому ринку електричної енергії України.
 Отже, споживачі електричної енергії, які користувалися тарифами, диференційованими за періодами часу, матимуть змогу укласти договір з електропостачальником із застосуванням цін, що враховують добовий графік споживання електричної енергії, що буде більш привабливим для споживача."

Однак обленерго, зокрема АТ "Прикарпаттяобленерго", надіслало споживачам листи, в яких попередили непобутових споживачів, що відпуск електроенергії з 01.01.2019 здійснюватиметься по роздрібним тарифам без застосування тарифних коефіцієнтів, та (мовою оригіналу): "...з метою забезпечення повних та своєчасних розрахунків, просимо Вас врахувати наведену інформацію при формуванні обсягу статті витрат на оплату спожитої електроенергії у бюджеті на 2019 рік." (джерело: https://samopomich.ua/berezyuk-skasuvannya-nichnogo-taryfu-tse-pograbuvannya-byudzhetiv-mistsevyh-organiv-vlady/?fbclid=IwAR2IAJ6buwlw_XhbUFJMeqhkngupw76JNNOy7z45bDFHAGk3PzzIW1DGMJ0 ,
https://samopomich.ua/wp-content/uploads/2018/12/1-kopiya-768x951.png)

Дане питання викликало неабияку стурбованість серед комунальних підприємств, які використовували тарифи, диференційовані за періодами часу, в першу чергу водоканалів.

В чому полягає «більша привабливість для споживачів» в такому випадку???
Адже електропостачальник вже попередив споживачів про збільшення статті витрат.
Чи можна отримати якесь роз'яснення??


Сторінок: [1]